آماده کردن اتومبیل برای زنان باردار و نوزاد

وقتی نوزادی در راه است،‌ والدین باید کارهای زیادی به منظور آماده‌کردن خانه برای ورود عضو جدید خانواده انجام دهند. اما زنان باردار اغلب دوست دارند ماشین جدیدتر،‌ایمن‌تر و راحت‌تری برای شکم سنگین و نتیجتاً نوزاد خود داشته باشند.

به گزارش رکنا ، برایان‌چی، متخصص اتومبیل می‌گوید: «ماشین بخشی از خانه ما است. اغلب مردم در خرید آن به مدل ، امنیت و فضای داخلی آن توجه دارند.» و این بدان معنا است که زنان باردار و تازه مادران به دنبال راحتی بیشتر برای افزایش راحتی و امنیت خود در پشت فرمان هستند. اگر شما و همسرتان به این نتیجه رسیده‌اید که وقت خرید ماشینی جدید است نکاتی وجود دارد که باید قبل از خرید به آنها توجه کنید.

برندان‌توبین، مربی تکنیکی اتومبیل می‌گوید: «این حق شما است که همه چیز را در مورد جنسی که می‌خواهید خریداری کنید بدانید.» او توجه شما را به ویژگی‌های زیر جلب می‌کند.

1ـ‌ پدال‌های مناسب و راحت: طبق گفته توبین، یک زن باردار باید به مرور زمان که سن بارداری‌اش افزایش می‌یابد با پدال‌ها راحت باشد و به‌راحتی بتواند آنها را حرکت دهد. یک پدال خوب باعث می‌شود شما سه اینچ از فرمان فاصله داشته باشید که به درد زمان بارداری نمی‌خورد.

2ـ فرمان راحت و نرم: بیشتر مدل‌های جدید اتومبیل‌ها این‌گونه‌اند اما اگر ماشین شما قدیمی است نیاز به بازبینی دارد. یک زن باردار نمی‌تواند به‌راحتی بچرخد و باید از روی احتیاط در قسمت عقب‌تر بنشیند. پس یک فرمان نرم ضروری است. مخصوصاً در سه ماهه آخر بارداری .

3 ـ صندلی‌های راحت و مناسب: توبین،‌می‌گوید: شما باید قادر باشید به نسبت تغییرات جسمی به‌راحتی به عقب و جلو حرکت کنید. صندلی‌های مکانیزه را می‌توان با فشار دادن یک دگمه به بهترین حالت ایمنی درآورد.

4ـ وجود کیسه هوا: زنان باردار نباید کیسه هوا را از خود جدا کنند. توبین می‌گوید: بیشتر مدل‌های جدید دارای دو کیسه هوا هستند و می‌توانند حس کنند که آیا راننده کمربند ایمنی خود را بسته یا نه.

کمربند ایمنی

بسیاری از مردم فکر می‌کنند کمربند ایمنی برای زنان باردار خطرناک است، اما این‌گونه نیست. سازمان امنیت ترافیک خاطرنشان می‌کند که طی یک تصادف،‌کمربند ایمنی، فشار بیشتری بر قسمت‌های قوی‌تر بدن وارد آورده و حرکت بدن شما را کند می‌کند. آنها توصیه می‌کنند که راننده‌های باردار کمربند را زیر شکم و مقابل مفاصل ران خود ببندند. به گفته توبین کمربندهایی که با حرکت در ماشین حرکت می‌کنند بهتر از انواعی هستند که به صندلی متصل می‌شوند.

امنیت نوزاد

وقتی نوزاد به دنیا آمد باید به فکر راحتی و امنیت او در ماشین باشید. به نکات زیر توجه کنید.

1ـ صندلی کودک را تست کنید. اگر اتومبیل جدیدی خریده‌اید، صندلی کودک را نزد نمایندگی آن ببرید تا مطمئن شوید که هنگام نصب آن روی ماشین ثابت است.

توبین،‌اصرار دارد که اگر نمی‌دانید چگونه صندلی کودک را نصب کنید حتماً با شخص دیگری در این باره مشورت کنید چون ستون فقرات نوزاد هنوز به‌طور کامل رشد نکرده است.

2ـ یک کیسه پر از آرد را امتحان کنید. برای اینکه مطمئن شوید کودک بدون ضربه سر روی صندلی به‌راحتی قرار می‌گیرد به جای کودک یک کیسه پر از آرد قرار دهید و ببینید که آیا کودک راحت خواهدبود؟

3ـ صندوق عقب را امتحان کنید. ببینید که آیا اگر بخواهید وسایل و کالسکه کودک را با خود در ماشین حمل کنید،‌می‌شود یا نه. اگر جای کافی وجود ندارد، بهتر است در مورد اتومبیلتان تجدید نظر کنید.

4ـ لوازم و ابزار ماشین را با خود داشته باشید. حتی اگر از وجود مکانیک‌های سیار در جاده مطمئن هستید،‌ابزار ماشین را با خود داشته باشید. مطمئن شوید آنها را در صندوق عقب و یا جایی دور از صندلی کودک گذاشته‌اید. بنابراین برای یافتن آنها صندلی کودک را از جای خود درآورده و در کنار جاده بگذارید.

مهم‌ترین نکات درباره رانندگی با کودک قبل یا بعد از تولد او این است که با امنیت و در اتومبیلی ایمن رانندگی کنید. اگر به این نکات توجه داشته باشید، می‌توانید از رانندگی خود مطمئن شوید.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

مترجم : لیلا کاظمی

کدخبر: 651071 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟