۹ روش ساده برای برطرف‌کردن بوی بد دهان

به گزارش رکنا، بوی بد دهان مسئله‌ای آزاردهنده است که در روابط اجتماعی مشکل‌آفرین است و موجب خجالت می‌شود. ما برای برقراری ارتباط با دیگران راهی جز حرف زدن نداریم و بدبویی دهانمان می‌تواند دیگران را از ما فراری دهد و باعث خجالت ما شود.

این مشکل می‌تواند باعث انزوای اجتماعی و ایجاد اضطراب در فرد شود. به همین خاطر است که قفسه‌ فروشگاه‌ها مملوء از انواع و اقسام آدامس، قرص‌ خوشبوکننده، دهان‌شویه‌ و دیگر محصولاتی است که برای مقابله با بوی بد دهان طراحی شده‌اند. «برنا» راه‌های ساده از بین بردن بوی دهان را یادآور شده است و در ادامه نیز چند راهکاری بیان شده که متخصصان به آن اشاره کرده‌اند.

۱- چای سیاه و زنجبیل

چای سیاه برخلاف قهوه به از بین بردن بوی بد دهان کمک می‌کند. می‌شود چای را نوشید یا در دهان غرغره کرد. همچنین نوشیدن چای زنجبیل اثری کارآمد در کم کردن بوی بد دهان دارد.

۲- رعایت بهداشت دندان‌ها

استفاده روزانه از نخ دندان و خالی کردن لای دندان‌ها از باقی‌مانده خوراکی‌ها باعث جلوگیری از انباشته شدن باکتری‌ها در آن ناحیه شده و درنتیجه به کاهش بوی بد دهان کمک می‌کند.

۳- مصرف لیموی تازه

چکاندن چند قطره لیموی تازه بر روی زبان و آبشویه کردن آن کمک زیادی به برطرف کردن بوی بد دهان می‌کند.

۴- جلوگیری از خشکی دهان

خشکی دهان می‌تواند باعث بوی بد دهان شود. نوشیدن آب زیاد سبب کاهش بوی بد دهان می‌شود.

۵- جویدن هل

جویدن دانه هل یا نوشیدن چای هل‌دار بعد از وعده غذایی می‌تواند به کاهش بوی بد دهان بسیار کمک کند.

۶- استفاده از گیاهان دارویی

گیاهان دارویی محتوی روغن‌هایی هستند که از بوی بد دهان و التهاب دهان و لثه جلوگیری می‌کنند. خوردن سبزی جعفری هم پس از خوردن سیر یا کشیدن سیگار نیز در این راه موثر است. جعفری باعث تعدیل بوی بد دهان می‌شود.

۷- آدامس

جویدن آدامس به بوی باطراوت و خوش دهان کمک می کند.

۸- ماست

ماست طبیعی سبب کاهش باکتری‌هایی می‌شود که عامل بوی بد در دهان هستند.

۹- مراجعه به دندانپزشک

تمیز کردن روزانه دهان و دندان و مراجعه سالی دوبار به دندانپزشک، می‌تواند کمک موثری به از بین بردن بوی بد دهان کند.

متخصصان دهان و دندان نیز برای مقابله با بوی دهان چند راهکار طبیعی را معرفی می‌کنند:

۱- دهان‌شویه دارچین و میخک: یک فنجان آب مقطر را با ۱۰ تا ۱۵ قطره از هریک از روغن‌های میخک و دارچین به‌خوبی مخلوط کنید. مدت ماندگاری این دهان‌شویه بسیار طولانی است.

۲- دهان‌شویه سرکه سیب: دو قاشق غذاخوری سرکه سیب، یک فنجان آب‌نمک و اسانس وانیل را به خوبی باهم مخلوط کنید. این ترکیب را در شیشه‌ای ریخته و دهانتان را با این محلول بشویید.

۳- دهان‌شویه نعنا و روغن درخت چای: یک فنجان آب مقطر را با دو قاشق چای‌خوری جوش شیرین، ۸ تا ۹ برگ نعنا و دو قطره روغن درخت چای مخلوط کنید. قبل از هر بار مصرف خوب آن را تکان دهید تا جوش شیرین ته‌نشین شده آن در تمام مخلوط پخش شود.

۴- دهان‌شویه نعنا و جعفری: دو قاشق غذاخوری جعفری، دو قاشق غذاخوری نعنا و یک فنجان آب مقطر را به مدت دو دقیقه در دستگاه مخلوط کن هم زنید. هر بار با یک قاشق از این محلول دهانتان را بشویید.

۵- دهان‌شویه آب نمک: این دهان‌شویه ساده از یک فنجان آب گرم و یک قاشق غذاخوری نمک تشکیل می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 527567 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟