چرا نباید شیر داغ را با عسل بخوریم؟

به گزارش رکنا، اگر شما هم از طرفداران خوردن عسل همراه شیر هستید بهتر است این مطلب را دنبال کنید تا از نضر بودن یا نبودن مصرف عسل همراه شیر داغ مطلع شوید.

عسل حاوی آنتی اکسیدان است و به همین دلیل مصرف آن برای سلامت قلب و عروق مفید است. عسل همچنین ترکیبی ضد پیری است که به سلامت پوست کمک می کند. همچنین عسل ماده ای بسیار مفید برای دستگاه گوارش است و به حذف باکتری های هلیکو باکتر پیلوری که سبب عفونت معده می شوند دارد. در کنار تمام این خواص می گویند مصرف عسل در شیر داغ خطرناک است، به همین دلیل در این مطلب قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم.

عسل منبعی غنی از اقسام قند ها به ویژه گلوکز و ساکاروز است به گونه ای که 14 الی 18 درصد آن را آب، 2 درصد را سایر مواد و بین 75 الی 86 درصد عسل را قند تشکیل می دهد.

از افراد فکر می کنند مصرف زیاد عسل به علت داشتن قند طبیعی بلامانع است، در حالیکه مقادیر خیلی کمی از این عصاره حاوی کالری و انرژی خیلی زیادی است و به هیچ عنوان زیاده روی در مصرف آن برای دیابتی ها و افراد دارای رژیم های لاغری توصیه نمی شود، بنابراین بهترین روش مصرف در عموم افراد، استفاده روزانه یک تا 2 قاشق مربا خوری از عسل است.

خطر خوردن عسل با شیر داغخواص ضدمیکروبی شیر و عسل بر اثر ترکیب آنها با هم افزایش می‌یابد و مصرف این ترکیب برای کسانی که در معرض عفونت قرار دارند، مفید است.

ارزش تغذیه‌ای شیر نیز با افزودن عسل به آن افزایش می‌یابد و برای کسانی که سوءتغذیه دارند، مصرف این نوشیدنی بسیار موثر خواهد بود. البته با وجود خواص فراوان و نکات مثبتی که این شیرین‌کننده در مقایسه با قند و شکر دارد، توصیه می‌شود که در مصرفش زیاده‌روی نشود زیرا در این صورت نیز می‌تواند زمینه‌های چاقی و اضافه وزن را به بار آورد.

اما نکته مهم این است که؛ افرادیکه به مصرف نوشیدنی های داغ با عسل علاقه دارند باید بدانند که نباید عسل را در نوشیدنی های با حرارت بیش از 40 درجه سانتیگراد مخلوط کنند، زیرا دمای بالای عسل منجر به تولید و فعال شدن سمی موسوم به HMS می شود که اثر فوری ندارد و به مرور زمان در کبد ته نشین شده و سلامتی فرد را باخطری جدی مواجه می کند. بهتر است دمای شیر یا چای یا هر نوشیدنی دیگری که قرار است عسل به آن اضافه شود، نیمه گرم یا ولرم بوده و از این دما بالاتر نباشد.

مهم: بهتر است قبل از یک سالگی به کودکان عسل ندهید زیرا احتمال بروز حساسیت در کودکان را افزایش می‌دهد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 513239 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟