کاهش وزن با رایحه لاغری؛ عجیب اما واقعی

کاهش وزن از طریق قدرت بویایی شاید عجیب و غیر قابل باور به نظر برسد، اما نتایج پژوهشی جدید در دانشکده پزشکی دانشگاه نیگاتا در ژاپن نشان می‌دهد که برخی روایح توانایی تحریک کاهش وزن را دارند.

بنابر مطالعه‌ای که در نشریه Experimental Biology and Medicine منتشر شده است، بوی گریپ فروت و لیمو توانایی بدن برای چربی سوزی را تقویت می‌کنند، در شرایطی که مانع از افزایش وزن بیشتر نیز می‌شوند.

مطالعه‌ای دیگر در دپارتمان پرستاری کالج علوم بهداشت ونک‌وانگ در کره جنوبی نیز نشان داده است که ماساژ شکم با برخی روغن‌های اساسی به کاهش چربی شکم در زنان یائسه کمک کرده است. در این مطالعه پژوهشگران زنان را به دو گروه تقسیم کرده و شرکت کنندگان شکم خود را دو بار در روز و پنج روز در هفته ماساژ داده و طی مدت زمان شش هفته‌ای مطالعه این کار را ادامه دادند. یک گروه از شرکت کنندگان تنها از روغن هسته انگور برای ماساژ شکم استفاده می‌کرد، در شرایطی که گروه دیگر از ترکیب روغن‌های گریپ فروت، لیمو و درخت سرو استفاده می‌کردند.

در پایان مطالعه، زنانی که از روغن ترکیبی استفاده کرده بودند، کاهش چشمگیر چربی شکمی را شاهد بودند. اندازه دور کمر آن‌ها به طور قابل توجهی کاهش یافت و بهبود در تصویر بدن خود نسبت به گروه کنترل را تجربه کردند.

در شرایطی که این مطالعه با حضور زنان یائسه انجام شد، اما احتمال شکل گیری اثراتی مشابه برای زنان دیگر و همچنین مردان وجود دارد. تغییرات هورمونی پس از یائسگی شرایط کاهش وزن را برای بسیاری از زنان دشوار می‌سازد، در نتیجه نتایج این مطالعه بسیار امیدبخش بوده اند.

روغن ماساژ کاهش وزن مرکباتی

در ادامه دستورالعملی برای تهیه روغن ماساژ چربی سوز شکم برگرفته از کتاب «۶۰ ثانیه تا لاغری» ارائه شده است.

دو اونس (۵۹ میلی لیتر) روغن بادام شیرین که به عنوان روغن حامل برای روغن‌های اساسی عمل می‌کند را در یک لیوان ریخته و پنج قطره از هر یک از روغن‌های اساسی گریپ فروت، لیمو و درخت سرو را به آن اضافه کنید.

یک درپوش روی لیوان قرار داده و آن را بین دو کف دست خود غلت دهید تا مواد به خوبی با یکدیگر ترکیب شوند.

مقدار کمی از این ترکیب را برای ماساژ شکم استفاده کنید و این کار را دو بار در روز انجام دهید.

ماساژ شکم برای کاهش وزن

ماساژ شکم با ترکیب روغن‌های اساسی را با حرکات دایره‌ای بزرگ که از بالای ناف آغاز شده و سپس به سمت چپ حرکت ادامه می‌یابد انجام دهید. در حالت ایده آل، بهتر است این ماساژ را دو بار در روز و حداقل پنج روز در هفته انجام دهید.

توجه

پیش از قرار گرفتن در معرض نور خورشید از ماساز شکم با این ترکیب پرهیز کنید، زیرا گریپ فروت و لیمو می‌توانند موجب حساسیت به نور جزئی شوند. پس از ماساژ شکم با این ترکیب حداقل سه ساعت صبر کنید. در شرایطی که واکنش‌های آلرژیک نادر هستند، استفاده از این ترکیب را در صورت مشاهده راش‌های پوستی، کهیر یا دیگر واکنش‌های آلرژیک متوقف کنید.

منبع: عصر ایران

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 468793 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟