درمان افسردگی با روغن گل بابونه

اگر احساس تنبلی می کنید، کافیست یک فنجان چای بابونه برای خودتان درست کرده و نوش جان کنید. این نوشیدنی دلچسب شما را از این حالت بیرون خواهد آورد. بوییدن روغن بابونه نیز همانند چای بابونه سرشار از خواص زیاد است و استرس شما را تا حدود زیادی از بین می برد. تعجبی ندارد که این یک جز شگفت انگیز در قفسه ‌های آشپزخانه شماست !

شما می توانید از دو نوع روغن رومی و آلمانی استفاده کنید. این در حالیست که نوع اول به خاطر اثر آرامش بخشی اش مشهور است و دومی به عنوان عامل موثر ضد التهاب عمل می‌ کند. به علاوه، هر دو نوع دارای خواص ضدعفونی کننده، ضد نفخ، ضد درد و مسکن، تب بر و گوارشی هستند.

در قسمت زیر به بررسی فواید روغن بابونه برای پوست، سلامتی و مو پرداخته ایم. با ما همراه باشید.

فواید روغن بابونه برای پوست:

برای آکنه و اگزما خوب است

با یک تکه از این روغن به شرایط دردناک آکنه پایان دهید. از این طریق التهاب و قرمزی شما محو می ‌شود، به علاوه شما می‌ توانید از یک پوست عاری از جای زخم لذت ببرید. برای رسیدگی به التهابات، روغن بابونه را با روغن زیتون مخلوط کنید. هم چنین این یک پادزهر طبیعی مطلوب برای اگزما و سایر شرایط پوستی محسوب می شود.

راش ها و زخم های پوستی را تسکین می دهد

۳ تا ۴ قطره روغن بابونه رومی را با روغن نارگیل مخلوط کرده و روی پوست خود بمالید. این مخلوط برای هر نوع خارش در پوست شما ممکن است موثر باشد. علاوه بر آبرسانی و مرطوب کنندگی پوست، سبب درخشندگی بیشتر پوست می شود.

همچنین تاثیر این روغن در بهبود آفتاب سوختگی نیز مشهور است. چند قطره به حمام خود اضافه کنید و یا کمپرس سرد را با این روغن انجام دهید.

پوست را تازه، مرطوب و بدون هیچ لکه ای می کند

با روغن بابونه از شر لکه های تیره که مانع زیبایی پوستتان می شود خلاص شوید. این روغن ضروری لکه ها را کاهش می دهد و پوست را صاف می کند. روغن بابونه دارای خواص ترمیم، بازسازی مجدد و تقویت پوست است که به نوبه خود پوست شما را جوان و با طراوت نگه می ‌دارد.

رنگ مو و درخشندگی موهایتان را غنی تر می کند

موهای خود را با کمی روغن بابونه بشویید تا موهای بلوند را فورا روشن کنید. برای برجسته کردن هایلایت های طبیعی موهایتان چند قطره از این روغن به مخلوط حنا خود اضافه کنید.

چند قطره از این روغن را بر روی حوله موهایتان بریزید تا موهای شما را به یک درخشش دوست داشتنی برساند.

عامل طبیعی ضد شوره سر است

بابونه یک راه حل مؤثر برای شوره و شپش موی سر است. علاوه بر این، این روغن پوست تحریک شده سر را تسکین می بخشد. پوست سر را هیدراته می ‌کند در نتیجه سوزش و خارش را از بین می ‌برد.

به عنوان مرطوب کننده و نرم کننده موها به کار می رود

روغن بابونه که به خاطر خواص آرامش بخش عصب شناخته شده است، به راحتی به عنوان روغن شگفت انگیز برای تغذیه مو و پوست سر استفاده می شود. این روغن برای استفاده در موهای خشک و شکننده مطلوب است. سطح رطوبت را حفظ می کند، مو را از درون تقویت می کند و موهای نرم و قوی بر جای می گذارد.

فواید روغن بابونه برای سلامتی:

یک داروی ضد افسردگی طبیعی است

عطر و بوی خوش این روغن، شما را آرام می کند و به شما کمک می کند تا آرام باشید. روغن بابونه روحیه شما را بالا می برد و شما را سرزنده تر می کند. نوع رومی روغن که به خاطر خواص آرام بخشی اش معروف است، در دوران پیش از زایمان، برای کمک به آرامش مادر مورد استفاده قرار می گیرد.

هنگامی که روغن بابونه با روغن لیمو استفاده شود، خواص آرام بخش عصب آن کمک می کند تا کودکان بیش فعال را آرام کند.

روغن بابونه دارای خواص ضد درد است

با این روغن به درد آرتروز پایان دهید. کمی روغن گرم در منطقه آسیب‌ دیده بزنید و ماساژ ملایمی بدهید تا گردش خون را بهبود بخشد و التهاب و درد مرتبط با ورم مفاصل را کاهش دهد. کسانی که از سردرد ناشی از سرماخوردگی، سینوزیت و میگرن رنج می برند نیز می توانند به این روغن برای تسکین سریعتر تکیه کنند.

استنشاق بخار با این روغن می تواند قفسه سینه را باز کند و گرفتگی بینی را رفع کند. همچنین این روغن به عنوان تب بر استفاده شود و به بهبود سریع تب کمک کند.

برای اختلالات معده به عنوان پادزهر عمل می کند

این روغن به داشتن تاثیر مثبت روی اختلالات مختلف معده، از جمله مشکلات دستگاه گوارش، اسهال، یبوست و حتی ها سنگ کیسه صفرا معروف است.

روغن بابونه قدرت هاضمه را بهبود می ‌بخشد و گاز انباشته‌ شده در شکم را کم می ‌کند. این یک درمان خوب برای نفخ است.

خواص ضد عفونی ‌کننده آن به روغن اجازه می ‌دهد تا رشد ریز جانداران مضر را در معده مهار کند و شما را از بیماری ‌های گوارشی مختلف ایمن نگه دارد.

برای سیستم عصبی مرکزی خوب است

استفاده از روغن بابونه به سیستم عصبی مرکزی کمک می ‌کند تا به طور موثر کار کند و از شرایط سلامتی نامناسب جلوگیری کند.

برای سیاتیک و شرایط دردناک مفید است

آیا درد کمر شما باعث آزار شما شده‌است ؟ فقط کمی روغن بابونه آلمانی را گرم کنید و آن را در منطقه آسیب دیده قرار دهید. اگر درد ناشی از سیاتیک است، سپس نوع رومی انتخاب مناسب خواهد بود.

ماساژ با روغن، عصب سیاتیک را آرام می کند. دقت کنید که روغن را در قسمت پایین کمر، مفصل ران و نیز پاها اعمال کنید.

به کودکان برای خواب کمک می‌ کند

زمان خواب کودکان مخصوصا نوزادان زمان سختی است! ماساژ با این روغن به تحریک خواب در نوزادان مشهور است. شما می ‌توانید ۳ تا ۴ قطره روغن را به روغن بچه اضافه کرده و نوزاد را با این روغن ماساژ دهید و سپس با آب ‌گرم نوزاد را حمام کنید . ماساژ، حواس را تسکین می ‌دهد و آن‌ ها را آرام می ‌کند در نتیجه هورمون‌ های خواب را تحریک می‌ کند.

برای زنان سودمند است

روغن بابونه رومی یک داروی قاعده آور موثر است. زنان مبتلا به مشکلات پیش از قاعدگی یا یائسگی می توانند از این روغن استفاده کنند. طبیعت ضد افسردگی آن به مبارزه با تغییرات خلقی کمک می کند. حمام گرم با چند قطره از این روغن برای کاهش درد قاعدگی شناخته شده است.

کلیه ها و دستگاه ادراری را تمیز نگه می دارد

دیورتیک غنی، با تزریق جریان خون و ادرار بیشتر، دستگاه ادراری، کلیه ها و خون را پاک می کند. کلیه ها و خون، هنگامی که سم زدایی می شوند، به شیوه ای بهتر کار می کنند و شرایط پزشکی نامطلوب را خنثی می کنند.

وضعیت قلب و عروق را حفظ می کنند

روغن بابونه آلمانی یک داروی انقباضی عروق قابل تحسین است.در نتیجه به کاهش و حفظ سطوح فشار خون کمک می‌کند.

این کار، به نوبه خود، مانع از انقباض رگ های خونی، کاهش خطر بیماری های قلبی-عروقی مختلف، از جمله انفارکتوس میوکارد (سکته قلبی)، آترواسکلروز (تصلب‌ شرایین) و سکته مغزی می شود.

مجله سلامت

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 468566 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟