راهکارهای طب سنتی در درمان خواب رفتگی دست و پا

خواب‌رفتگی دست و پا ناشی از غلبه خلط سودا یا بلغم یا همان خون غلیظی است که همه ما با آن آشنایی داریم.

این غلبه خلط سودا یا بلغم موجب خون‌رسانی ضعیف و ناقص به بافت‌ها یا اندام انتهایی بدن مانند دست‌ها و پاها می‌شود و زمانی که خون به آن اندام یا اعضا نرسد، فرد احساس خواب‌رفتگی در دست و پاهایش می‌کند.

از عواملی که موجب بروز این حالت می‌شود می‌توان به خوردن مواد غذایی که فضولات زیادی تولید می‌کنند، اشاره کرد مانند فست‌فودها، گوشت گوساله و گاو، مرغ صنعتی، ماکارونی، سیب‌زمینی، پنیر پیتزا، لازانیا، روغن‌های نباتی و مایع، سس‌های صنعتی و اکثر مواد خوراکی صنعتی به‌دلیل استفاده از نگهدارنده در آنها.

مصرف فست‌فودها که تولید خون خیلی کمی دارند، بخش بیشتری از همان خون کم هم در بافت‌ها و عروق ریز اندام انتهایی رسوب می‌کند و موجب انسداد و در نتیجه احساس خواب‌رفتگی می‌شود.

حتی گوشت گوسفندی که بسیار مناسب و موافق مزاج انسان است و با تمام فواید خود، اگر زیادی مصرف شود موجب این بیماری می‌شود؛ گوشت گاو و مرغ صنعتی میان گوشت‌ها از عوارض بسیار سنگین‌تری برخوردارند.

مصرف گوشت گاو و مرغ صنعتی و کلاً زیاده‌روی در مصرف گوشت‌ها موجب تولید خون غلیظ در بدن می‌شود که در اندام انتهایی رسوب می‌کند و در نهایت موجب انسداد می‌شود.

درمان خواب‌رفتن دست و پا

برای درمان، توصیه‌ای که به این افراد می‌شود این است که حتماً ورزش را در برنامه روزانه خود جای دهند تا خون با افزایش حرارت ناشی از ورزش به جریان بیفتد همچنین این افراد باید "تغذیه" خود را حتماً اصلاح کنند.

این افراد باید از غذاهایی که غذائیت زیادی دارند که در اصطلاح "کثیر‌الغذا" گفته می‌شود، بیشتر استفاده کنند؛ این نوع غذاها، تولید خون زیادی می‌کنند و "قلیل‌الفضول" یا دارای فضله کمی هستند مانند ارده، روغن حیوانی، کره محلی و انواع آش… .

ضمناً ماساژ نیز می‌تواند یک روش درمانی مکمل باشد همچنین نباید از نقش "حجامت" در بهبود این بیماری خصوصاً در افراد گرم‌مزاج غفلت کرد البته به‌شرط تشخیص یک طبیب حاذق.

منبع: تسنیم

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 465342 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟