از آرامش اعصاب تا کاهش وزن فوری با یک شربت گوارا+ دستور تهیه

یک محقق و پژوهشگر طب سنتی مصرف نوعی شربت را در رفع درد و گرفتگی عضلات، سرماخوردگی، آنفولانزا، سرفه و تب موثر دانست.

شربت نعناع فلفلی (نعناع فلفلی+ آویشن+ اسطوخودوس+ مرزنجوش+ عسل) حاوی ویتامین‌های A، B، C، E، کربوهیدرات، سدیم، پتاسیم، پروتئین، کلسیم، فسفر، فیبر، آهن، منیزیم، منگنز، روی زینک، قند ساکاروز، گلوکز، فراکتوز، اسیدفولیک، فلاونوئیدها، منتول، تیمول و غیره است.

برای بررسی خواص شربت نعناع فلفلی و اینکه مصرف این شربت برای چه افرادی مفید است با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت وگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره مهم‌ترین خواص شربت نعناع فلفلی گفت: مهم‌ترین خاصیت این شربت نشاط آور و آرام‌بخش بودن قلبو اعصاب است؛ همچنین مصرف شربت نعناع فلفلی از بروز تنش‌های عصبی جلوگیری می‌کند و باعث رفع استرس، اضطراب و افسردگی می‌شود.وی افزود: شربت نعناع فلفلی تاثیری چشمگیریدر درمان سردرد‌های میگرنی، درد‌های عضلانی، رفع گرفتگی عضلات و رگ به رگ شدن آن‌ها دارد.عظمایی بیان کرد: این شربت آنتی بیوتیکی بسیار قوی است که عفونت‌ها و ویروس‌ها را برطرف می‌کند؛ لذا در رفع عفونت‌های ریه، معده، روده، مجاری ادرار، رحم و سینوس‌ها تاثیری چشمگیر دارد.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی اظهار کرد: شربت نعناع فلفلی نوشیدنی مناسب و عالی برای فصل زمستان است؛ تاثیری فوق العاده‌ در درمان سرماخوردگی، آسم، برونشیت، سرفه، آنفولانزا و تب دارد و موجب افزایش انرژی بدن و سرحال شدن می‌شود.وی گفت: عملکرد بهتر مغز، تقویت حافظه و پیشگیری از آلزایمر یکی دیگر از خواص این شربت بی نظیر است.

عظمایی بیان کرد: این شربت همچنین نوشیدنی فوق‌العاده برای درمان سندروم‌هایی از قبیل پای بی قرار، پیش از قاعدگی، روده تحریک پذیر و سندروم ناشی از یائسگی زنان خواهد بود.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: تقویت، طراوت و جوان سازی پوست و مو، پاکسازی دستگاه تنفس و سینوس ها، رفع درد معده، رفع سردی معده، رفع بوی بد دهان و کنترل قند، فشار و چربی خون از دیگر خواص این شربت خوشمزه است.وی اظهار کرد: مصرف شربت نعناع فلفلی برای زنانی که از سندروم تخمدان پلی کیستیک (تنبلی تخمدان) رنج می‌برند بسیار مفید و اثربخش است.

عظمایی گفت: این شربت به علت داشتن ویتامین‌های A، E، C و فلاونوئید‌ها خاصیت آنتی اکسیدانی دارد، موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود و از آن در برابر انواع بیماری‌ها و سرطان‌ها از جمله سرطان پروستات محافظت می‌کند.این محقق و پژوهشگر طب سنتی بیان کرد: شربت نعناع فلفلی نوشیدنی مناسب برای افراد مبتلا به پرخوری عصبی است و به کاهش وزن، لاغری و تناسب اندام منجر می‌شود.

منع مصرف شربت نعناع فلفلی
عظمایی گفت: مصرف شربت نعناع فلفلی برای زنان باردار ممنوع است.

مقدار مصرف شربت نعناع فلفلی
این محقق و پژوهشگر طب سنتی اظهار کرد: از این شربت می‌توان چهار لیوان در روز و در وعده‌های صبح، ظهر، عصر و شب میل کرد.رفع گرفتگی عضلات با ((شربت نعناع فلفلی))/ با مصرف این نوشیدنی خوش عطر بیماری‌های فصل سرد را دور بزنید

مواد لازم شربت نعناع فلفلی (۲ لیتر)
-عرق آویشن یک لیتر
-عرق اسطوخودوس یک لیتر
-گیاه نعناع فلفلی ۱۰۰ گرک
-گیاه مرزنجوش ۳۰ گرم
-عسل نیم کیلو

طرز تهیه شربت نعناع فلفلی
-برای تهیه این شربت ابتدا عرق آویشن و عرق اسطوخودوس را ترکیب می‌کنیم.
-نعناع فلفلی و مرزنجوش را نیم کوب می‌کنیم و داخل عرقیجات می‌ریزیم.
-اجازه می‌دهیم گیاهان خشک به مدت ۳ تا ۴ ساعت درون عرقیجات بماند.
-سپس در حرارت ملایم به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه می‌جوشانیم.
-هنگامی که حرارت متعادل و در حدود ۵۰ درجه سانتی گراد شد، آن را صاف می‌کنیم.
-در مرحله آخر عسل را اضافه می‌کنیم و شربت را هم می‌زنیم تا قوام بیاید، سپس در ظرف شیشه‌ای می‌ریزیم.

طرز تهیه یک لیوان شربت نعناع فلفلی
-برای تهیه یک لیوان از این شربت ۴ تا ۵ قاشق غذاخوری از آن را داخل لیوان می‌ریزیم و بقیه را آب جوشیده ولرم اضافه می‌کنیم.
نکته: برای مصرف این شربت در فصل گرم سال، به جای آب جوشیده ولرم از آب خنک استفاده می‌شود.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 457459 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟