سلامت ناخن های تان را با تخم شربتی بیمه کنید

دانه های چیا از آنجایی که حاوی فیبر، پروتئین، ویتامین ها، اسیدهای چرب امگا-3، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها و غیره هستند، فواید سلامت قابل توجهی را ارائه می کنند.

قدمت استفاده از دانه های چیا (تخم شربتی) به دوران آزتک ها باز می گردد که نه تنها برای آنها مصارف خوراکی داشت، بلکه برای مقاصد مذهبی نیز مورد استفاده قرار می گرفت. با گذشت زمان، این دانه ها از محبوبیت بیشتری در نقاط مختلف جهان برخوردار شده اند.

چرا هر روز باید تخم شربتی مصرف کنید؟

به نقل از "بست هلثی گاید"، دانه های چیا از آنجایی که حاوی فیبر، پروتئین، ویتامین ها، اسیدهای چرب امگا-3، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها و غیره هستند، فواید سلامت قابل توجهی را ارائه می کنند. آنها به چربی سوزی، بهبود گوارش، بازسازی پوست، تقویت بدن و افزایش سطح انرژی که دلیل اصلی توصیه ورزشکاران به مصرف آنها محسوب می شود، کمک می کنند.

یکی از فواید سلامت دانه های چیا پیشگیری از سرطان روده بزرگ است و از دیگر موارد قابل توجه می توان به:

فاقد گلوتن هستند.

سلامت ناخن ها، مو و پوست را بهبود می بخشند.

محتوای آهن آنها سه برابر بیشتر از اسفناج است.

محتوای پتاسیم آنها دو برابر بیشتر از موز است.

محتوای کلسیم آنها پنج برابر بیشتر از شیر است.

محتوای ویتامین C آنها هفت برابر بیشتر از پرتقال است.

حاوی 20 درصد پروتئین هستند.

حاوی 8 نوع اسید آمینه هستند.

به واسطه محتوای فیبر بالا در درمان مشکلات گوارشی کارایی دارند.

برای افراد مبتلا به دیابت مناسب هستند زیرا سطوح گلوکز خون را تنظیم می کنند.

محتوای امگا-3 آنها هشت برابر بیشتر از ماهی سالمون است و از این رو ماده غذایی فوق العاده ای برای سلامت مغز و قلب محسوب می شوند

چرا هر روز باید تخم شربتی مصرف کنید؟

طریقه استفاده

دانه های چیا عطر و طعمی آجیلی و ملایم دارند و با غذاهای خوش طعم و شیرین می توان آنها را مصرف کرد. مشابه با دانه های کتان، آنها را نیز می توان به صورت کامل یا پودر شده مصرف کرد. دانه های چیا را می توانید به اسموتی ها، سالادها، نان ها و مافین ها اضافه کنید. همچنین، امکان استفاده از دانه های چیا در قالب یک نوشیدنی نیز وجود دارد. به عنوان مثال در مکزیک و آمریکای مرکزی از ترکیب دانه های چیا، آب لیمو، روغن نارگیل، آب آناناس و بادام یک نوشیدنی خوشمزه تهیه می شود.

در رژیم غذایی روزانه خود می توانید یک یا دو قاشق دانه چیا را برای بهره‌مندی از فواید سلامت شگفت انگیز آن مصرف کنید زیرا حدود 10 گرم فیبر، 5 گرم پروتئین، 9 گرم چربی و 18 درصد از ارزش روزانه برای کلسیم را تامین می کند.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 456268 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟