خطر مرگ با خوردن غذاهای سرخ کردنی در 50 سالگی

مطالعه ای جدید به زنان بالای ۵۰ سال هشدار می دهد که مصرف مرتب غذاهای سرخ شده می تواند خطر مرگ را در آنها افزایش دهد. تحقیقات شواهدی را ارائه کرده اند که خوردن غذاهای سرخ شده می تواند سلامت قلبی و عروقی را تحت تاثیر قرار دهد و خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را افزایش دهد.

 محققان به بررسی اینکه غذاهای سرخ شده برای سلامتی خطرناک هستند یا نه پرداختند. تیم تحقیقاتی با داده ها از ۱۰۶،۹۶۶ زن بین ۵۰ تا ۷۹ ساله که در سال های ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۸ کار می کرد.

در طی این مطالعه ۳۱،۵۸۸ نفر شرکت کردند. از این مرگ و میرها، ۹،۳۲۰ نفر به علت مشکلات قلبی، ۸۳۵۸ نفر مربوط به سرطان و ۱۳۸۸۰ نفر با سایر علل ارتباط داشتند.

به عنوان بخشی از مطالعه ، شرکت کنندگان پرسشنامه های مربوط به عادات رژیم غذایی خود را پر کردند. آنها در مورد مصرف ویژه خود از انواع غذاهای سرخ شده گزارش دادند:

مرغ سرخ شده

ماهی سرخ شده، میگو یا صدف

سایر غذاهای سرخ شده مانند سیب زمینی سرخ شده

تجزیه و تحلیل تیم تحقیقاتی تأیید کرد که بین خوردن غذاهای سرخ شده به صورت منظم و افزایش خطر مرگ از هر علتی رابطه ای وجود دارد. این ارتباط نیز برای مرگ مرتبط با مشکلات قلبی قوی است.

محققان پس از بررسی عوامل اصلاح کننده، از قبیل شیوه زندگی، کیفیت غذا، درآمد و سطح تحصیلات، متوجه شدند که شرکت کنندگان که حداقل یک خوراک غذای سرخ شده را در روز می خورند، خطر مرگ در آنها ۸ درصد بیشتر از افرادی بود که غذای سرخ شده نمی خوردند.

کاهش مصرف غذاهای سرخ شده، ممکن است تاثیر بالینی معنی دار را در طیف بهداشت عمومی داشته باشد.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 454781 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟