آلودگی هوا را از بدن تان با این میوه ها پاک کنید

یک متخصص تغذیه گفت: در شرایط آلودگی هوا باید از غذاهای حاوی ویتامین A،E،C مانند آب هویج، فلفل دلمه‌ای،گوجه، مرکبات و میوه‌های رنگی استفاده کرد تا سموم هوا از بدن دفع شود.

مرتضی صفوی اظهار کرد: به دلیل اینکه آلودگی‌ها می‌توانند تأثیر جدی روی سلامت داشته باشند، افرادی که ایمنی بدنشان کم است آسیب پذیر می‌شوند.

وی با تأکید بر افزایش سیستم ایمنی بدن، «آنتی اکسیدانها » را در این زمینه کمک کننده دانست و افزود: مواد غذایی حاوی ویتامین E مانند کاهو و جوانه گندم و غذاهای حاوی ویتامین C مثل مرکبات، گوجه فرنگی و سیب زمینی می توانند نیاز بدن را در این زمان تأمین کنند.برای نمونه بهتر است در غذا از لیمو ترش استفاده کرد.

صفوی افزود: غذاهای حاوی ویتامین A که پس از مصرف در بدن تبدیل به ویتامین A می‌شوند می‌توانند سیستم ایمنی بدن را افزایش دهند.به گفته وی، گیاهانی چون فلفل دلمه‌ای، هویج و میوه‌های رنگی پیش ساز ویتامین Aهستند و خوردن آب هویج در زمان آلودگی هوا، کارساز است.

این متخصص تغذیه همچنین تأکید کرد: بیماران قلبی و عروقی یا افرادی که سیستم ایمنی بدنشان ضعیف است، مانند بیماران مبتلا به سرطان ، بیشتر در معرض خطر هستند و باید توجه بیشتری به تغذیه خود داشته باشند.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 451242 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟