درمان سرماخوردگی با یک لیوان معجون خانگی+ دستور تهیه

یک محقق و پژوهشگر طب سنتی مصرف نوعی شربت را در درمان سرماخوردگی و تقویت بینایی موثر دانست.

 شربت پرتقال (پرتقال+لیموترش+عسل) حاوی ویتامین‌های A، B، C، E، کربوهیدرات، سدیم، پتاسیم، پروتئین، کلسیم، قند ساکاروز، گلوکز، فراکتوز، آهن، اسیدفولیک، منیزیم، منگنز، فسفر، فیبر، اسیدسیتریک، کارتنوئید، فلاونوئید‌ها، فیتوکمیکال و غیره است.

برای بررسی خواص شربت پرتقال و اینکه مصرف این شربت برای چه افرادی مفید است با حیدرعظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت وگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.

مهم‌ترین خواص شربت پرتقال

حیدرعظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره مهم‌ترین خواص شربت پرتقال گفت: این شربت به علت دارا بودن ویتامین‌های A، E، C و فلاونوئیدها خاصیت آنتی اکسیدانی دارد، موجب تقویت سیستم ایمنی بدن شده و بدن را در مقابل انواع بیماری‌ها به‌خصوص سرطان‌ محافظت می‌کند.

وی افزود: شربت پرتقال حاوی آهن و اسیدفولیک است و با افزایش گلبول‌های قرمز خون، کم خونی را درمان می‌کند؛ از این رو برای زنان باردار و جنین بسیار مفید خواهد بود.

عظمایی بیان کرد: این شربت تاثیری چشمگیر در درمان سرماخوردگی، آسم، برونشیت و عفونت‌هایی از جمله عفونت ریه و کلیه دارد.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی اظهار کرد: یکی از خواص فوق العاده این شربت بهبود دردهای مفصلی (آرتریت) و رماتیسمی (آرتریت روماتوئید) است.

وی گفت: مصرف این شربت به علت دارا بودن منیزیم، کلسیم و فسفر موجب تقویت و استحکام استخوان و دندان شده و از پوکی استخوان جلوگیری می‌کند.

عظمایی افزود: دفع سمومات بدن، کنترل چربی خون، لاغری و تناسب اندام و تقویت، طراوت و جوان سازی پوست و مو از دیگر خواص بی نظیر شربت پرتقال است‌.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: شربت پرتقال دارای ویتامین A فراوانی است که موجب تقویت بینایی و پیشگیری از بیماری‌های چشمی از جمله تباهی لکه زرد می‌شود.

وی بیان کرد: فیبر بالای موجود در این شربت باعث عملکرد بهتر روده و رفع یبوست می‌شود.

عظمایی اظهار کرد: از دیگر خواص شربت پرتقال می‌توان به تقویت سیستم قلبی عروقی و پیشگیری از سکته، تقویت حافظه، تقویت قوای جنسی و رفع کبودی بدن اشاره کرد.

مقدار مصرف شربت پرتقال

عظمایی بیان کرد: از این شربت می‌توان سه لیوان در روز و در وعده‌های صبح، ظهر و شب میل کرد.

مواد لازم شربت پرتقال (یک لیتر)

-پرتقال رسیده و شیرین ۵ تا ۶ عدد

-لیموترش ۲ عدد

-عسل ۱۰۰ گرم

طرز تهیه شربت پرتقال

-برای تهیه این شربت ابتدا پرتقال‌ها را پوست کنده، داخل مخلوط کن ریخته و آبگیری می‌کنیم.

-آب لیموترش و عسل را به آن اضافه کرده و داخل مخلوط کن می ریزیم تا یکنواخت شود.

-وقتی شربت یک دست و یکنواخت شد داخل لیوان ریخته و میل می‌شود.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 451167 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟