6 روغن مفید که سلامتی بدن را تضمین می کنند

روغن های مفید برای بدن ! متخصصان تغذیه می گویند :مولکول های چربی می توانند به عنوان چربی های غیر اشباع، اشباع نشده و اشباع شده جدا شوند.چربی های اشباع شده اغلب حیوانی هستند و با تاثیرات منفی بر قلب و عروق می توانند باعث ایجاد کلسترول مضر گردند.ما در این مطلب شما را با روغن های مفید برای بدن آشنا می کنیم :

سایر اصطلاحات مهم مربوط به روغن ها به”هیدروژنه” و یا بخشی از هیدروژنه تقسیم می شود هیدروژناسیون به معنای چربی ترانس است و ما باید از چربی های ترانس دوری کنیم و چربی های مفید برای بدن را به اندازه لازم مصرف کنیم.

1-روغن زیتون

علاوه بر اینکه درگروه روغن های مفید برای بدن قرار دارد، روغن زیتون که حاوی مقدار کمی از ویتامین A، E، D و K در محتوای آن است، یکی از ضروریات غذاهای مدیترانه ای است.شما می توانید از روغن زیتون به عنوان سس در سالاد استفاده کنید.یک قاشق غذاخوری روغن زیتون حاوی 119 کالری است.

2-روغن تخم کتان

روغن تخم کتان منبع مهمی از امگا 3 است.روغن تخم کتان که باید در یخچال نگهداری شود برای آشپزی استفاده نمی شود.روغن کتان، که نباید در معرض نور، گرما و هوا قرار گیرد، می تواند به عنوان سس سالاد یا به عنوان مکمل غذایی مصرف شود.یک قاشق غذاخوری روغن تخم کتان نیز حاوی 119 کالری است.

3-روغن بادام زمینی

روغن بادام زمینی یک روغن خوشمزه است.روغن بادام زمینی حاوی ویتامین E و فیتوسترول با طول عمر طولانی و درجه حرارت بالا مناسب برای سرخ کردن نیز هست.یک قاشق غذاخوری روغن بادام زمینی دارای 119 کالری است.

4-روغن آووکادو

یکی دیگر از روغن ها با درجه حرارت بالا ،روغن آووکادو است.روغن آووکادو، مناسب برای استفاده در هر وعده غذایی و سالاد، حاوی اسید چرب مفیدی به نام اسید اولئیک است.روغن آووکادو غنی از لوتئین است و ارزش غذایی 1 قاشق غذاخوری آن 124 کالری است.

5-روغن نارگیل

اخیرا، در مورد مزایای معجزه آسایی روغن نارگیل، و همچنین توانایی افزایش کلسترول خوب و بد آن صحبت می شود.روغن نارگیل حاوی 12 تری گلیسیرید متوسط زنجیره ای است.با توجه به اینکه یک قاشق غذا خوری روغن نارگیل حاوی 12 گرم چربی اشباع شده است، به شما پیشنهاد می کنیم در مصرف این روغن تعادل را رعایت کنید.

6-روغن گردو

روغن گردو روغن ایده آل خوشمزه و مغذی برای ادویه های سالاد وسس ها است.روغن گردو که دارای اسید الآیکیک است، دارای منگنز و مس و همچنین ملاتونین است.با توجه به درجه حرارت پایین مصرف آن در آشپزی توصیه نمی شود.هر قاشق غذاخوری روغن گردو حاوی 130 کالری است.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 450573 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟