درمان ریزش مو با خاکشیر

مصرف خاکشیر می تواند موجب شفافیت پوست شود،در افرادی که از یبوست رنج می برند نیز توصیه می شود خاک شیر را با آب گرم میل کنند.

خاکشی، که با نام خاکشیر نیز شناخته می شود، گیاهی یکساله یا دوساله از تیره شب بویان است. خاکشی در دشت و کوهستان می روید و بلندی ساقه آن تا یک متر نیز می رسد. پائین گیاه کرک دارست در حالیکه بالای آن بدون کرک می باشد. تخم این گیاه که همان خاکشیر است ریز و کمی دراز و معمولاً به دو رنگ وجود دارد یکی از آنها قرمز که دارای طعم کمی تلخ است و دیگری برنگ قرمز تیره می باشد. مصرف خاکشیر می تواند موجب شفافیت پوست شود.

خاکشی دارای تعدادی اسید چرب مانند اسید لینوئیک ، اسید لینولنیک ، اسید اولئیک ، اسید پالمتیک و اسید استئاریک می باشد. ضمناً در خاکشی اسانس روغن فرّاری وجود دارد که دارای مواد بنزیل و ایزوسیانات است.

طب سنتی به افرادی که با ریزش مو مواجه هستند توصیه می کند، ابتدا سبک زندگی و تغذیه خود را اصلاح کنند.

معمولا افرادی که با مشکل های پوستی یا ریزش مو مواجه هستند در درجه اول باید کمبود خواب و زمان خواب شبانه خود را تنظیم کنند. بهترین زمان برای یک خواب طبیعی ساعت 9 یا 10 شب است.

تغذیه مناسب نیز در جلوگیری و درمان ریزش مو نقش بسیار اساسی دارد، همچنین مشاهده شده است در برخی موارد ریزش مو به دلیل مشکلات گوارشی و ضعف معده است.

تأثیر خاک شیر بر روی صورت

تاثیر خواب منظم بر بوجود آمدن بیماری های پوستی:طب سنتی معتقد است خوابیدن در سه زمان می تواند باعث تیره شدن و ایجاد لکه بر روی پوست شود، خواب بعد از طلوع صبح، خوابیدن بعد از ناهار، یعنی با معده پر خوابیدن و خوابیدن هنگام غروب آفتاب از جمله این زمان ها هستند.

مصرف خاک شیر می تواند موجب شفافیت پوست شود، در افرادی که از یبوست رنج می برند نیز توصیه می شود خاک شیر را با آب گرم میل کنند.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 448591 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟