سلامت قلب با این خوراکی ها بیمه می شود

همیشه گفته می شود تغذیه سالم راه نجات فرد از هر نوع بیماری است. تعریف تغذیه سالم را نیز حتماً تاکنون بارها و بارها شنیده اید.اما وقتی قرار است درباره تاثیر تغذیه بر پیشگیری از نوع خاصی از بیماری بحث شود. قضیه کمی متفاوت می شود. در اینجا شما برخی از انواع خوراکی هایی که کمک می کند قلب Heart تان سالم بتپد را با هم مرور می کنیم.

* سبزی ها را تازه تازه بخورید

با سبزی های تازه می توان غذاهای بسیار مفیدی برای قلب تهیه کرد البته اگر نمک، شکر و چربی های ترانس از غذا حذف شوند. این منبع غذایی همراه با آجیل، انواع توت، یک روش جهانی برای خوردن غذاهای مفید برای قلب به شما می دهد. می بینید که راه های خوشمزه ای برای جنگ با بیماری های قلبی، فشار خون بالا، کلسترول بالا و دیابت Diabetes وجود دارد که شاهد آن هم رزماری، پونه و آویشن است که حاوی آنتی اکسیدان هستند.

* از لوبیا غافل نشوید

لوبیای سیاه و سفید به دلیل داشتن فولات، آنتی اکسیدان، منیزیم و فیبر به عنوان خوراکی مفید برای سلامت قلب، شناخته شده است. یادتان باشد به راحتی می توانید کنسروهای لوبیا را به سوپ و سالاد اضافه کنید اما بهتر است آنها را بشویید تا سدیم اضافه آنها حذف شود.

* ریتم قلب را منظم کنیم

بهترین غذا برای سلامت قلب، غذایی است که حاوی امگا۳ باشد. ماهی قزل آلا خطر ابتلا به اختلالات ریتمیک قلب را کاهش داده و فشار خون را پایین نگه می دارد. همچنین ماهی قزل آلا تری گلیسرید خون را کاهش می دهد. توصیه می شود ماهی را در فویل پیچیده و همراه با گیاهان و سبزی های گوناگون بپزید تا مواد مغذی بیشتری در وعده غذایی تان جای بگیرد. ماهی تن نیز منبع خوبی برای امگا۳ است و هزینه تهیه آن کمتر از ماهی قزل آلاست. تن ماهی را نیز می توانید همراه گوجه فرنگی و لیمو بخورید

* باقلا را با سویا میل کنید

این دانه خوراکی می تواند ماده اولیه بسیاری از غذاهای خوشمزه باشد. این ماده همراه با پروتئین سویا باعث کاهش سطح تری گلیسرید خون می شود. نصف فنجان باقلا حاوی ۹ گرم فیبر کاهش دهنده کلسترول است پس سعی کنید باقلا را با پوست بپزید.

* گردو را سس سالاد کنید

مقدار بسیار کمی گردو در روز کلسترول خون را کاهش داده و التهاب عروق خونی را کم می کند. گردو با امگا۳، چربی های غیر اشباع و فیبر همراه است. حواستان باشد که مقدار بسیار کم گردو حاوی ۳۰۰ کالری است. روغن گردو هم امگا۳ دارد و می توانید به عنوان سس سالاد از آن استفاده کنید. بادام هم حاوی استرول های گیاهی و فیبر فراوان است که علاوه بر سلامت قلب موجب کاهش کلسترول بد و خطر ابتلا به دیابت می شود. می توانید کمی خامه بادام.را با نان تست به عنوان صبحانه میل کنید.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 444279 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟