جادوی کاهش وزن را بشناسید

کلم در بازار میوه و تره بار دارای انواع و اقسام گوناگون و رنگ های متفاوتی است و از طرفی هر کدام از این کلم ها نیز برای خود خواصی را به ثبت رسانده اند.

یکی از این نوع کلم ها، کلم قمری است، کلمی که با خواص درمانی بی نظیر و منحصر بفرد که افراد را به خود جذب می کند.

کلم قمری به رنگ های سفید، آبی و بنفش دیده می شود. طول دوره رویش این گیاه بسیار کوتاه است و به عبارت دیگر مدت کمی زمین را اشغال می کند و از این نظر می توان این گیاه را به راحتی در تناوب زراعی قرار داد.

براساس تحقیق برترین های جهان شاید باورتان نشود، کلم خیلی از عفونت ها و بیماری ها را از بین می برد و حتی یک مرهم مناسب برای زخم ها محسوب می شود. زمانی که آب کلم و یا خود کلم را نوش جان می کنید و یا از آن مرهمی برای زخم ها می سازید، به طبیعی ترین شکل ممکن به سلامتی Health تان خدمت کرده اید.

کلم با یبوست، زخم معده، آرتروز، برونشیت، سرطان و غیره مقابله می کند.

ارزش غذایی کلم قمری

ارزش غذایی کلم قمری تقریباً شبیه کلم گل است. مقدار ویتامین برگ ها بیش از ساقه آن است.

خواص کلم قمری

همان طور که اشاره شد این گونه دارای خواص درمانی بسیاری است. برخی از کارشناسان فواید این کلم را با بروکلی مقایسه می‌کنند.

بیشتر تحقیقات انجام شده حاکی از این است که قمری دارای طیف وسیعی از مواد باارزش مانند مس، پتاسیم، منگنز، آهن و کلسیم، و همچنین ویتامین‌ها، مانند ویتامین C، ویتامین B، ویتامین A و ویتامین K است.

علاوه بر این، کلم قمری همچنین دارای فیبرهای رژیمی و ترکیبات آنتی اکسیدانی مانند فیات شیمیایی و کاروتن‌های مختلف است. همین موضوع باعث می‌شود تا استفاده از این گونه کلم را در رژیم غذایی خود قرار داده یا این که مصرف آن را افزایش دهیم.

کمک به گوارش

درست مانند تمام اعضای خانواده کلم‌ ها و دیگر سبزی‌ها، قمری دارای منابع قابل توجه‌ای از فیبرهای رژیمی است.

این موضوع باعث می‌شود تا استفاده از آن به صورت موثری به سلامت گوارش و هضم شما کمک کند. امروزه ثابت شده است مصرف فیبر می‌تواند به جلوگیری از یکی از رایج‌ترین بیماری‌های گوارشی یعنی یبوست کمک کند.

علاوه بر این دانشمندان بر این باور هستند که فیبرهای رژیمی باعث تقویت فعالیت باکتری‌های مفید روده می‌شوند. این امر می‌تواند به فرآیند هضم کمک کرده و شما را از شر التهابات دستگاه گوارش در امان نگه دارد.

کاهش وزن

متاسفانه این روزه به دلیل زیاده روی در استفاده از غذاهای فست فودی و نوشابه‌ها، بیشتر مردم از اضافه وزن رنج می‌برند.

طرز تهیه کلم پلوی شیرازی

یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید برای کاهش وزن انجام دهید این است که رژیم غذایی خود را دست خوش تغییر قرار دهید.

همان طور که می دانید یکی از مشکلات برای وزن کم کردن احساس گرسنگی است. مصرف خوردنی‌هایی که دارای فیبر هستند می‌تواند این موضوع را حل و فصل کند.

دانشمندان اعتقاد دارند فیبرها موادی دیر هضم هستند و به همین دلیل وقتی شما آنها را جذب کنید، تا ساعت‌ها احساس گرسنگی نخواهید کرد.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 443108 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟