دو بیماری هولناک را با نوشیدن قهوه ضربه فنی کنید

آمریکایی ها عاشق قهوه هستند. از هر 10 نفر، 6 نفر آن ها روزانه قهوه می خورند، پس این خبر می تواند برای آن ها خوب باشد که مصرف قهوه می تواند تاثیر زیادی روی سیستم محافظتی عصبی داشته باشد و احتمال ابتلا به الزایمر و پارکینسون را کاهش می دهد.

 آمریکایی ها عاشق قهوه هستند. از هر 10 نفر، 6 نفر آن ها روزانه قهوه می خورند، پس این خبر می تواند برای آن ها خوب باشد که مصرف قهوه می تواند تاثیر زیادی روی سیستم محافظتی عصبی داشته باشد و احتمال ابتلا به الزایمر و پترکینسون را کاهش می دهد. این خبر را دانشگاه تورنتو و کرمبیل طبق تحقیقات جدیدی که در این زمینه انجام داده اند، منتشر کرده اند. آن ها به طور مشخص ترکیبات اصلی سه نوع قهوه رایج، یعنی قهوه تف داده شده، قهوه برشته تیره و قهوه برشته شده تیره بدون کافئین را مورد بررسی قرار دادند و به این نتیجه رسیدند که این ترکیبات آمیلوئید بتا و آمیلوئید تاو هستند که هر دوی آن ها نوعی آمینواسید اند که در افراد مبتلا به آلزایمر و آلفا سینوئولین قابل مشاهده هستند.

تحقیقات گذشته ای که در زمینه تاثیر قهوه روی پیشرفت بیماری آلزایمر انجام شده است، نشان می دهد میزان کافئین در خون افرادی که مبتلا به زوال عقل هستند، کمتر از افرادی است که مبتلا به این بیماری نیستند. این یافته ها می تواند در آینده به پیدا کردن راهی برای درمان و یا جلوگیری از آلزایمر و پارکینسون کمک بزرگی بکنند.

این سوال ممکن است مطرح شود که آیا باید بیشتر قهوه بخوریم؟ آیا واقعا مصرف قهوه می تواند احتمال ابتلا به آلزایمر و یا پارکینسون را کاهش دهد؟ در این جا پاسخ به این سوال کار دشواری است. دکتر فارگو در این زمینه می گوید: من سعی دارم تا مردم این فکر را از خود دور کنند که برای پیشگیری از این بیماری ها باید بیشتر قهوه بخورند و یا اینکه از قهوه های غلیط تر و تلخ تر استفاده کنند. همچنین هرگز نباید کسی از قهوه به عنوان درمان این بیماری ها استفاده کند.

از طرف دیگر، شواهد زیادی مبتنی بر این است که خوردن روزانه قهوه به میزان متعادل به سلامت انسان کمک می کند. منظور از میزان متعادل در این جا سه تا پنج فنجان در روز است، نه دو قوری پر از قهوه! علاوه بر مصرف قهوه، محققان ورزش Sport کردن، مشغول کردن ذهن با انواع بازی ها، ترک سیگار و داشتن روابط اجتماعی با دیگران را برای سلامتی Health افراد توصیه می کنند.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 441688 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟