معجزه طلای سرخ در زیبایی

زعفران یا طلای سرخ گیاهی است دارای پیاز کروی شکل و پوشیده از غشا های قهوه ای رنگ. زعفران در جنوب غربی آسیا، جنوب اسپانیا و اروپا معمولا برداشت می شود. که دارای ساقه، شش گل برگ به رنگ های بنفش و سه رشته کلاله قرمز رنگ می باشد. زعفران از جمله محصولات تجارتی می باشد که دارای خاص و فواید بسیار ی نیز هست.

به گزارش بهداشت نیوز، زعفران یا طلای سرخ گیاهی است دارای پیاز کروی شکل و پوشیده از غشا های قهوه ای رنگ. زعفران در جنوب غربی آسیا، جنوب اسپانیا و اروپا معمولا برداشت می شود. که دارای ساقه، شش گل برگ به رنگ های بنفش و سه رشته کلاله قرمز رنگ می باشد. زعفران از جمله محصولات تجارتی می باشد که دارای خاص و فواید بسیار ی نیز هست. زعفران دارای کلاله حاوی مواد چربی، املاح معدنی می باشد همچنین دارای رنگ و عطر بسیار می باشد و به دلیل اینکه هیچ اسانسی در رنگ آن وجود ندارد و اسانس بدون رنگ تروپن دار و ترکیب اکسیژن همراه با سینئول که نام آن سافرانال است می باشد. و معمولا از هر ۱۰۰ تا ۲۰۰گل زعفران معمولا چیزی حدود بر ۵ کیلوگرم گل زعفران بدست می آید و زمانی که این مقدار از گل زعفران خشک می شود یک کیلوگرم زعفران خواهیم داشت.

چای زعفران : برای اینکه بخواهید در منزل چای خوش طعم درست کنید تهیه چای زعفران چندان کار سختی نیست فقط کافی است زعفران با کیفیت در دسترس داشته باشید زیرا در طعم و عطر چای بی تاثیر نیست.

طرز تهیه چای زعفران

ابتدا آب را بجوشانید و حدود ۳ یا ۴ رشته از زعفران را داخل فنجان بریزد.

سپس آب جوش را داخل فنجان بریزد و بگذارید ۳ – ۴ دقیقه در این حالت بماند.

در صورت تمایل یک قاشق چای‌خوری عسل نیز به آن اضافه کنید و از چای زعفران خود لذت ببرید

خرید زعفران

طبق آمارهای سازمان خوارو بار تولید زعفران حدود ۲۱۰ تن در جهان می باشد. تولید زعفران در ایران سالیانه ۱۸۴ تن می باشد که این میزان از زعفران ۸۱ درصد زعفران جهان را به خود اختصاص داده است. و کشور اسپانیا بعد از ایران با ۱۲ دصد در رده دوم قرار دارد. اما مسئله ای که باعث شده اسپانیا در این زمینه از ایران موفق تر نشان دهد این است که برداشت های غیر سنتی و غیر علمی که در ایران صورت میگیرد و همچنین بسته بندی نامناسب و بازاریابی کم و تبلیغات همه دلیل بر این شده که اسپانیا زعفران ایران رابا قیمت ارزان جمع آوری کند و در تمام دنیا عرضه نماید و به عنوان متخصص صادر کننده زعفران شناخته شود. برای خرید زعفران مرغوب ایرانی با ما تماس بگیرید.

می خواهید پوستی شفاف و روشن داشته باشید؟ استفاده از زعفران یکی از روش هایی است که می توانید به کمک آن پوستی همیشه شفاف و روشن داشته باشید. شاید برایتان باورش کمی سخت باشد که یکی از خواص زعفران برای پوست همین روشن کردن پوست است. فقط کافی است چند رشته زعفران را با ۳ قاشق چایخوری شیر و یک قاشق چایخوری پودر صندل را با هم مخلوط کنید و برای خود ماسک زعفران آماده کنید و آن را برای مدت زمان ۱۵ دقیقه روی پوست خود بگذارید و پوست خود را به آرامی ماساژ Massage دهید. با استفاده کردن یکبار در هفته از این ماسک می توانید شاهد پوست شفاف و روشنی باشید که می خواهید.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 435623 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟