ارتباط چای سبز و افت فشار

محمد باقر مینایی متخصص طب سنتی درباره قواعد مصرف چای برای استفاده از فواید آن اظهار کرد: چای اشکال مختلفی دارد اما عموم مردم کشور ما چای سیاه را به صورت دم نوش و در برخی مناطق به صورت جوشانده مصرف می‌کنند و به طعم و رنگ آن عادت کرده‌اند.

وی ادامه داد: بهتر است چای را پس از دم کشیدن در اسرع وقت مصرف کنید؛ دم کشیدن آن معمولا حدود ۵ دقیقه زمان می‌برد؛ خوردن چایی که بیش از این مقدار در معرض حرارت بوده توصیه نمی‌شود؛ چرا که ممکن است بر مقدار ph معده و دهان اثر گذار باشد.

مضرات مصرف چای داغ

مینایی بیان کرد: در کتب طب سنتی از چای به عنوان یک مسکن سیستم اعصاب مرکزی یاد می‌شود و مردم کشور ما به استفاده روزانه از آن عادت کرده‌اند اما مصرف درست آن بسیار اهمیت دارد؛ دمای چای نباید خیلی بالا یا خیلی پایین باشد؛ ذائقه ما با خوردن چای خیلی سرد تناسب ندارد و چای خیلی داغ هم بر مخاط زبان، معده و مری آسیب‌های جبران ناپذیری اعمال می‌کند؛ همچنین بهتر است به جای استفاده از یک نوع چای، استفاده از مواد چای سیب، به و گلابی را به زندگی روزمره اضافه کنید که فواید بسیاری برای قلب‌و عروق دارد.

این متخصص طب سنتی ادامه داد: افراد بسیاری عادت به مصرف روزانه چای سبز دارند؛ مصرف این چای ممکن است منجر به افت ناگهانی فشار و حتی از حال رفتن فرد شود؛ بنابراین بهتر است در مصرف آن دقت کنید.

وی درباره اندازه مجاز مصرف چای گفت: در کل چای جزو مواد ادرار آور است پس فواید زیادی برای غلظت خون و دفع سموم بدن دارد اما مقدار مصرف آن بسته به عادات فرد دارد؛ برای یک انسان معمولی خوردن 2 تا سه وعده چای در روز کفایت می‌کند اما اگر کسی عادت به خوردن چای در دفعات بالا دارد نیازی نیست تا عادات خود را تغییر دهد.

خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

کدخبر: 431012 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟