درمان خار پاشنه با این تکنیک ها

 توصیه می‌شود بیمار کمتر در این شرایط راه برود و وزن خود را نیز کم کند. کفش بیمار باید اصلاح شود یعنی تخت آن سفت و داخل پاشنه آن نرم باشد و حدود ۲ سانتی متر پاشنه داشته باشد.و یک کفی مناسب در کفش خود بگذارید تا فشار روی پاشنه کم شود. و یا از وسیله مناسب حفظ قوس کف پا یا قالب مناسب کف پایتان استفاده کنید و هر چقدر که میتوانید روی پاشنه پا فشار نیاورید ، خصوصا در اوایل درمان .

درمان: خارپاشنه را غالبا میتوان با جراحی معالجه کرد .

اما عوارض احتمالی جراحی : به وجود آمدن مشکلاتی در قسمت پایین کمر یا زانو به دلیل لنگیدن مداوم وجود دارد . در صورتی که درمان غذایی و گیاهی برای کنترل رشد و درمان خار پاشنه پا ،بهتر از جراحی جواب میدهد معمولا جراحی باعث درمان کامل نشده ( بنا به اظهار نظر دیگران) زیرا مجدداً خار پاشنه عود و رشد مجدد میکند..روشهای درمانی زیر کمک چشمگیری به کاهش و درمان این بیماری میکند ..

درمان قطعی غذایی به تجربه رسیده در درمان خارپاشنه:

۱-پرهیز از مصرف غذاهای سردی: همان طور که گفتیم، خار پاشنه بیماری سردی است؛ بنابراین اگر بیمار در حدّ امکان از غذاهای گرمی در رژیم غذایی خود استفاده کند؛ خار پاشنه سریعتر بهبود خواهد یافت. برای مثال، تداوم در مصرف سیر، درد خار پاشنه را بهبود خواهد داد.بنابر همین استدلال، مصرف غذاهای سردی – از جمله بیشتر لبنیات – ترشیجات برای بیمار مضرّ خواهد بود.بهترین روش هم آن است که روزی ۲-۱ بار و هر بار نصف قاشق چایخوری پودر پوست تخم مرغ آسیاب شده را با کمی عسل روی زبان خود ریخته و ببلعید. در ضمن خوردن روزی ۷ عدد اسفند ، یک قاشق مرباخوری سیاه دانه و دو حبه سیر و مصرف روزی یک قاشق مربّاخوری پودر سنجد در نصف استکان عرق زیره و همچنین رژیم ۱۵ روزه روزی ۳ لیوان عرق شاهتره + کاسنی که یک قاشق مربا خوری خاکشیر به آن اضافه شده باشد می تواند شما را سریعتر به نتیجه مطلوب برساند.-(عرقیات حتما باید از عطاریهای معتبر خریداری شود)

۲-یک روز در میان آش آلو تا درمان کامل برای یک وعده غذا شام یا ناهار و یک وعده مرغ یا ماهیچه گوسفند کاملا بدون چربی همراه با مقداری عدس وکمی برنج با گشنیز و اسفناج یابرگ چغندر همراه با چند عددآلو میل شود،نکته:دراین مدت از خوردن سرخ کردنی ، غذاهای چرب و سنگین خودداری شود.نو شابه‌های گازدار مصرف نکنید. از سبزی و میوه‌های تازه استفاده کنید..مصرف مواد نشاسته ای مانند: نان و برنج و ماکارونی را محدود کنید. از نان سبوسدار مثل سنگک بیشتر استفاده کنید. مصرف شیرینی جات قنادی را به حداقل برسانید.

۳-هر روز تا ده روز با یک بطری شیشه‌ای یا گوشتکوب چوبی که داخل کیسه فریزر قرار داده ۴۰ تا ۵۰ ضربه در ناحیه‌ای که احساس درد دارد وارد سازد ،مراقب باشید ضربه هایتان محکم نباشد. به این عمل دراصطلاح عامیانه گوشتکوب تراپی نیز می‌گویند..ممکن است در یکی دو روز اول فرد احساس کند که درد پاشنه اش بیشتر شده است که جای نگرانی نیست و باید یک هفته هر شب این کار را به صورت مداوم انجام دهد،

۴- در مواردی که درد حاد وجود دارد ، روی ناحیه دردناک کمپرس سرد یا کیسه یخ ۳ یا ۴ باردر روز هر بار به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بگذارید.البته این روش تنها در کم کردن درد و التهاب مؤثّر است و نمی تواند باعث درمان بیماری شود.

*با این روش ساده از شرّ درد و آزار خار پاشنه راحت خواهد شد*

درمان قطعی خار پاشنه دو مرحله دارد اما ساده‌، کم هزینه‌ و کم دردترین درمان آن بدین صورت است که بیمار به مدت دوهفته یک شب درمیان شب‌ها قبل از خواب، پا را در داخل یک لگن آب داغ به مدت ۱۵ دقیقه قرار داده و طی این مدت چندین بار مقداری آب داغ به این لگن بیفزاید البته بر اساس آستانه تحمل بیمار و در حدی که فرد دچار سوختگی نشود داغی آب متغیر است؛ اما هر چه حرارت آب بیشتر باشد بهتر است.بعد از این ۱۵ دقیقه، فرد باید پا را از لگن آب خارج سازد و با حوله خشک کند و با روغن کرچک و زیتون مخلوط +اکمی پودر دارچین و زنجبیل ،پا را از بالای قوزک پا و پاشنه تا انگشتان به مدت ۱۰دقیقه کاملا ماساژ Massage دهید. تا روغن کاملا جذب پوست شود،سپس یک پلاستیک فریزر روی محل ماساژ کشیده شب تا صبح بگذارید بماند،صبح بشورید،این روش هر خارپاشنه ای را در این مدت درمان میکند

راز سلامتی Health با گیاهان شفا بخش : با انجام اقدامات فوق الذّکر تقریباً می توانید مطمئن باشید که به نتیجه مطلوب خواهید رسید. امّا دو نکته را فراموش نکنید:- اگر یبوست دارید آن را درمان کنید.و استرس از عوامل تشدید هر التهابی در بدن است؛ اگر به آن دچار هستید، به فکر درمانش باشید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

پزشک جوان جان معلم قدیمی خود را نجات داد +تصاویر

فرو رفتن سیخ کباب به جمجمه پسر 10 ساله ! + عکس

ژل فاسد خنده را از زن زیبا دزدید! / قاضی تهرانی بررسی می کند

حسین و زن غریبه سرقرار بودند که تهمینه با شکم برآمده سررسید!

جوان مشهدی در مقابل عروس و داماد قربانی شد

علت مرگ فوتبالیست تیم ملی مشخص شد

انتشاراولین عکس از معشوقه مرد قصاب!/ او شوهر زن بی حیارا کشت!+گفتگو

اقدام شنیع 9 پسر با دختر 14 ساله همسایه در خرابه!

قاسم با دوربین جاسوسی از زن و دختر رییس فیلم خصوصی گرفت! /راز وحشتناک ویلا!

دستشویی‌های ایستاده در قم ! +تصاویر

اقدام شنیع فرناز حسود برای بهاره! / پسری که بازی شومی خورد!

شوهر خانم مهندس هر دفعه با زن جدیدی می پرید! + عکس دادگاه

رضا 16 ساله خواب بود که پسرعمویش بی حیایی کرد! + عکس

 

کدخبر: 416664 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟