افرادی که دسر می خورند شادتر هستند

1. دسرها سرشار از مواد مغذی هستند

کربوهیدرات‌ها از مواد مغذی لازم برای بدن هستند که در بسیاری از رژیم‌ها نادیده گرفته می‌شوند و همین دلیل باعث می‌شود که افراد تمایل زیادی به خوردن دسر داشته باشند. با اینکه دسرها بهترین جایگزین برای کربوهیدرات‌ها نیستند اما راه مناسبی برای نجات ذهن و جسم شما هستند.

پای کدو و شکلات تلخ جز دسرهایی هستند که سرشار از منبع غنی مواد غذایی مانند فیبر، ویتامین و آنتی اکسیدان لازم برای رژیم غذایی شما هستند.

2. دسرها روحیه شما را تقویت و از شما فردی شادتر می‌سازند

آیا تا به حال بعد خوردن دسر مورد علاقه‌تان احساس کردید که چقدر حالتان بهتر شده و به سطح بالاتری از خوشحالی رسیده‌اید؟ این احساس کاملا واقعی است.

یکی از تحقیقات نشان داده مواد غذایی که به طور طبیعی دارای درصد زیادی از کربوهیدرات هستند، به مغز و بدن کمک می‌کند سرتونین در بدن ترشح کنند و باعث بالا رفتن سطح عواطف شوند.

هنگامی که شما دسر مورد علاقه‌تان را میل می‌کنید ذهن و بدن شما به شیوه‌های مثبت تغییر می‌کند. با کمک این فرآیند علمی از این به بعد می‌توانید با خیال راحت دسرهای مورد علاقه‌تان را میل کنید و از آن لذت ببرید. این یکی از کارهای مفیدی است که می‌توانید برای بدن خود انجام دهید.

3. از دیگر فواید خوردن دسر این است که به شما کمک می‌کند کنترل بهتری روی وزن خود داشته باشید

شیرینی‌ها یکی از بزرگ‌ترین دلایل شکست خوردن رژیم‌های غذایی هستند. اکثر افرادی که رژیم لاغری دارند بعد از خوردن غذا دسر میل نمی‌کنند تا به هدف خود که کاهش وزن است نزدیک شوند.

اما تحقیقات نشان داده افرادی که دسر میل می‌کنند و به جای نخوردن آن، رژیم غذایی خود را تغییر می‌دهند در کنترل وزن خود موفق‌تر بوده‌اند. این موضوع کاملا درست است زیرا با خوردن مقدار کمی دسر اشتهای شما برای خوردن غذاهایی که باعث افزایش وزن شما می‌شوند کاهش میابد.

اینکه شما به طور کل شیرینی‌ها و دسرها را کنار بگذارید باعث می‌شود بیش از حد غذا بخورید و از هدفتان که کاهش وزن است دور شوید. بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که در کنار خوردن غذای سالم به طور منظم ورزش Sport کنید تا در رژیم غذایی خود به موفقیت برسید.

4. دسرها یکی از بهترین راه‌ها برای اضافه کردن میوه به رژیم غذاییتان است

میوه‌ها بخش مهمی از مصرف روزانه مواد مغذی هستند که شما را سالم، قوی و در مقابل بیماری‌ها ایمن می‌کنند. اما ممکن است شما در طول روز میزان کافی از آن را دریافت نکنید. می‌توانید میوه‌هایی مانند تمشک یا زغال اخته را به ماست ایسلندی اضافه کنید و آن را به عنوان دسر میل کنید و به این صورت هم میوه و هم دسر را در رژیم غذایی خود بگنجانید و از این طریق پروتئین لازم بدنتان را دریافت کنید.

اصلا نترسید و خلاق باشید میوه‌های مختلف را با هم ترکیب کنید و اسموتی درست کنید یا توت فرنگی را در شکلات فرو ببرید و نوش جان کنید.

5. دسرها می‌توانند عوارض منفی رژیم‌های غذایی را از بین ببرند

بیمارانی که در بیمارستان‌ها هستند اشتهای خود را بر اثر بیماری از دست می‌دهند و خوردن مواد غذایی شیرین، کربوهیدرات‌ها و مواد غذایی کم کالری برای آن‌ها راحت‌تر از خوردن سایر غذاها است.

تحقیقات نشان داده هنگامی که شما مصرف شیرینی را به کل کنار می‌گذارید بدن شما گلوکز مورد نیازش را تولید نمی‌کند و در نتیجه بی‌انرژی خواهید شد. رژیم غذایی می‌تواند اختلالات ذهنی مانند حواس پرتی را برای افراد به وجود آورد. بهترین گزینه به عنوان دسر برای این افراد پای گیلاس است. البته هنوز هم مهم‌ترین چیزی که باید روی آن تمرکز کنید داشتن یک رژیم غذایی سالم که شامل پروتئین، سبزیجات، و دانه‌ها باشد و در کنار آن‌ها یک دسر کوچک هم قرار بگیرد.

در این مطلب با فواید خوردن دسر آشنا شدیم و دیدیم دسرها علاوه بر این که شما را خوشحال‌تر می‌کنند معمولا باعث سلامتتان هم می‌شوند.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

محکومیت بازیگر زن فیلم های ناجور به زندان و شلاق در دادگاه تهران

راز سجاده ای که در فرودگاه امام خمینی شیطانی شده بود + عکس

مادر داماد، پسر همسایه را برای دوستی شوم سراغ عروس فرستاد !

تجاوز وحشیانه به دختر14 ساله در پارک / او را برهنه پیدا کردند + عکس

مریم قبل از خودکشی پیام اشتباهی برای دوست پسرش فرستاد !

ارتباط شوم ساناز با پزشک زیبایی / او شوهرش را نمی خواست

قرارهای پنهانی دختر و پسر عمو بدجوری لو رفت

راز شوم جولان این زن جوان با 206 در خیابان های تهران

زن همسایه برای همخوابی با پسر قوی هیکل همسایه پول هم می داد + عکس

دستگیری 2 مرد شیطان صفت با 36 پرونده شوم + عکس

نیمه شب شوهر عمه ام به من تجاوز کرد / ناگفته های تلخ شیرین 15 ساله

خودکشی زن جوان تهرانی در استوری لایو اینستاگرام / شوهرش دیر رسید!

دردسر خودکشی تازه داماد تهرانی، عروس را به دردسر انداخت + عکس

 

کدخبر: 407095 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟