5 گزینه غذایی برای دیابتی ها

برای این‌که 20 تا 35 گرم فیبر مورد نیاز روزانه را از رژیم غذایی خود دریافت کنید مواد غذایی زیر را در رژیم دیابتی خود بگنجانید:

عدس

عدس‌ها حبوباتی غنی از فیبر و پروتئین هستند. حدود 40 درصد کل کربوهیدرات موجود درعدس را فیبرها تشکیل می‌دهند، بنابراین واکنش قند خونی پایینی دارند. بر اساس اعلام وزارت کشاورزی آمریکا (USDA)، در هر 100 گرم عدس بیش از 15 گرم فیبر و تقریبا 18 گرم پروتئین وجود دارد.

دانه کتان

دانه‌های کتان منبع غنی از یک فیبر نامحلول به نام لیگنان هستند. مصرف منظم دانه‌های کتان به کاهش ریسک مشکلات قلبی و سکته‌های مرتبط با دیابت کمک می‌کند. دانه کتان سطح قند خون را در بدن تنظیم و سلامت روده‌ها و حساسیت به انسولین را تقویت می‌کند.

غلات کامل

نان گندم سبوس‌دار، پاستا، برنج قهوه‌ای و جو دوسر مواد غذایی غنی از فیبر و دارای کربوهیدرات‌های پیچیده هستند که چون هضم آنها به کندی صورت می‌گیرد افزایش ناگهانی در قند خون ایجاد نمی‌کنند. انواع غلات کامل، قند خون را کنترل می‌کنند.

شنبلیله

دانه‌های شنبلیله و برگ‌های آن هردو تاثیر بسیار خوبی بر کنترل دیابت دارند. فیبر فراوان این ماده غذایی روند هضم را کنترل و جذب کربوهیدرات‌ها و قندها را در بدن تنظیم می‌کند. این ماده غذایی همچنین تحمل گلوکز بدن را تقویت کرده و سطح کلسترول بد را کاهش می‌دهد.

امرود

امرود یا گلابی وحشی شاخص قند خون پایینی دارد و غنی از فیبرهای غذایی است که به جلوگیری از یبوست کمک می‌کند. یبوست یک مشکل معمول در افراد دیابتی است. امرود می‌تواند به کند شدن روند جذب قندها در بدن کمک کند بنابراین یک میان وعده بسیار خوب برای افراد دیابتی به شمار می‌آید.

 

کدخبر: 398222 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟