درمان کرم روده  با این نوشیدنی گوارا

یک راه درمان برای از بین بردن انگلهای دستگاه گوارش به ویژه کرم روده گرسنه بودن به مدت یک روز و فقط خوردن آب هویج است.

 انگل ها یا کرمها توسط خوردن غذای آلوده، خوردن گوشت آلوده یا نپخته، سالادها و سبزیجاتی که به دقت شسته نشده اند، ایجاد میشوند. دستگاه گوارش ما میتواند توسط بسیاری از این کرمها و انگلها آلوده شده و به تبع آن بیماری ها و ناراحتی هایی را برای فرد ایجاد کند. کرمهای روده و انگلها بیشتر در کودکان شایع بوده، با این وجود بسیاری از افراد بزرگسال نیز درگیر این مسئله بوده اند.کرم روده

علایم این بیماری در بزگسالان و کودکان تقریبا مشابه بوده و شامل موارد زیر می باشد:

بی اشتهایی

درد شکم

اسهال

استفراغ

بثورات جلدی

خارش مقعد

سرفههای دورهای هنگام شب و در خواب

احساس خستگی

کاهش وزن

در موارد شدیدتر و در اثر عفونت کرم نواری، به علت تشکیل کیست در مغز، ممکن است تشنج نیز ایجاد شود.

درمان کرم و انگل دستگاه گوارش

یکی از درمانهای رایج برای از بین بردن انگلهای دستگاه گوارش به ویژه کرم روده گرسنه بودن به مدت یک روز و فقط خوردن آب هویج است. البته در مورد کودکان لازم نیست گرسنه بمانند، برای کودکان نصف فنجان آب هویج هر روز صبح به مدت ۳ روز خورده شود و تا سه ساعت بعد از آن خوردن این آب میوه به کودک هیچ غذایی ندهید. سایر درمانهای توصیه شده در طب سنتی و درمان خانگی از بین بردن کرم و انگل روده برای کودکان و بزرگسالان به شرح زیر است:

درمان کرم روده در طب سنتی برای بزگسالان:

۳ تا ۴ عدد حبه سیر را در یک چهارم فنجان شیر در هنگام شب خیس کنید. صبح روز بعد سیرها را پوست کنده و مایع صاف شده را بنوشید.

شبها یک حبه سیر خام را رنده کرده و در یک لیوان شیر گرم بریزید و میل کنید.

۸ تا ۱۰ عدد حبه سیر را پوست کنده و خرد کنید و در یک فنجان آب از شب تا صبح بخیسانید. صبح روز بعد محلول را صاف کرده و از این آب به منظور تنقیه استفاده کنید. این روش برای از بین بردن کرمهای پهن بسیار موثر است.

از دیگر راههای درمان کرم روده، جوشانده پوست درخت زیتون است. به این منظور یک قاشق غذاخوری پودر پوست درخت زیتون را با دو لیوان آب بجوشانید. تا حجم آب بافی مانده به نصف لیوان برسد. دو یا سه قاشق غذاخوری از این جوشانده را دو بار در روز و به مدت یک هفته بخورید. میتوان جوشانده فوق را همراه با شیر یا آب گرم خورد.

نصف قاشق چایخوری تخم شنبلیله را پودر کنید و سپس آن را بو دهید. میزان مصرف این دارو برای درمان و از بین بردن انگلهای روده ۳ بار در روز و به مدت دو روز است.

به اندازه یک قاشق غذاخوری تخم کدو را آسیاب کنید. آن را به یک فنجان شیر و یک قاشق چایخوری عسل اضافه کنید و قبل از خواب و به مدت ۳ تا ۵ شب از آن بخورید. به طورکلی بر اساس طب سنتی خوردن تخم کدوی خام به میزان ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری قبل از خواب باعث دفع انگلها از بدن خواهد شد.

خوردن شیره کلم پیچ نیز برای درمان انگل روده مفید است، به این منظور نصف فنجان شیره کلم پیچ را هر روز صبح و به مدت ۳ تا ۵ روز میل کنید.

درمان کرم روده در طب سنتی برای کودکان:

برای رهایی کودکان از وجود کرم و انگلهای دستگاه گوارش، یک قاشق غذاخوری نارگیل آسیاب شده را هراه با یک صبحانه سبک به کودک بدهید. پس از آن دو قاشق غذاخوری روغن کرچک و بعد از آن یک لیوان شیر داغ به کود داده شود، با این روش تمامی کرمهای موجود در روده دفع میشود. این روش برای درمان کرم روده در بزگسالان نیز موثر است.

یک قاشق غذاخوری شیره ترب دو بار در روز با کمی نمک به کودک داده شود. طول دوره این درمان ۴ تا ۵ روز است.

در پایان لازم به ذکر است، انگل روده بیماری نسبتا شایعی در مناطقی که آب آشامیدنی و مواد غذایی بهداشتی ندارند می باشد. درمان انگل گوارش به سادگی انجام می شود، اما روش درمان بستگی به نوع انگلی که بیمار را مبتلا کرده است دارد. کشتن Killing انگل با داروهای گیاهی نیز صورت می گیرد، اما به خاطر داشته باشید اولا این داروها را بدون تجویز پزشک Doctor استفاده نکنید، ثانیا حتما پزشک را در جریان دیگر داروهایی که مصرف می کنید، قرار دهید. با شستن دست ها قبل از غذا خوردن و مصرف آب آشامیدنی و غذاهای سالم می توان از ابتلا به انگل روده پیشگیری کرد.

 

کدخبر: 398123 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟