مراقبت از پاها در آفتاب سوزان تابستان

تابستان یک فرصت عالی برای پوشیدن صندل و استفاده از لاک در انواع رنگ است. پاها یکی از اصلی ترین آیتم ها در استایل های تابستانه است. اگر حتی علاقه ای به پوشیدن صندل در تابستان ندارید باید بدانید که به دلیل گرمای تابستان و آفتاب سوزان آن در این فصل پاها به مراقبت های خاصی نیازی دارند.

انتخاب صندل مناسب

بسیاری از افراد در انتخاب صندل در تابستان به سراغ سبک ترین و نازک ترین صندل در قسمت بند و کفی میروند. نکته اینجاست که هر نوع کفشی اگر کفی بسیار نازکی داشته باشد پوشیدن آن برای مدتی سبب کمر درد و پا درد میشود. از طرفی دیگر هرچه قدر پوشش روی صندل کمتر باشد، احتمال سوختگی و ورود شن و ماسه به قالب پا بیشتر است.بنابراین در هنگام خرید صندل تابستانی به دو نکته ای که ذکر شد توجه کنید.

عفونت ها قارچی

اگر شما از آن دسته از افراد هستید که در تابستان درگیر عفونت های قارچی در ناحیه پا هستید باید بدانید که بهترین کار این است که در تابستان تا حدالامکان صندل بپوشید. پوشیدن جوراب و کتانی یا کفش های چرم بستری مناسب برای رشد قارچ است.

اگر به استخر میروید حتما بیشتر از دیگران مراقب بهداشت پاهایتان باشید و از دمپایی شخصی در محوطه استخر استفاده کنید.

پاشنه پاها فراموش نشوند

پاشنه پاها در گرمای فصل تابستان مستعد خشک شدن به صورت جدی هستند، به طوری که بسیاری از افراد دارای پاشنه هایی شبیه به زمین بیابان هستند. راه حل این معضل استفاده از سنگ پا است که این کار میتواند هفته ای دوبار انجام شود و دستور بعدی استفاده از کرم های چرب کننده یا وازلین است.

ضدآفتاب

بسیاری از افراد هرگز بدون استفاده از کرم ضدآفتاب برای صورتشان به بیرون از خانه نمیروند، اما فراموش نکنید که پاها در تابستان دریچه خوبی برای جذب اشعه های مضر خورشید از طریق پوست هستند.

پاهایتان را خیس نکنید

حتما گاهی برای خنک کردن بدن در تابستان پاهایتان را زیر آب یخ میگیرید . این راه به کاهش دمای بدنتان کمک میکند اما از طرف دیگر به خشک تر شدن بپاهایتان هم کمک میکند.

به جای این کار میتوانید یک حوله را با آب سرد بخیسانید اما تا جایی که میتوانید آب آن را بگیرید و در مرحله بعد پاهایتان را بین این حوله بگذارید.

 

کدخبر: 396510 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟