دلایل احساس خستگی مداوم را بشناسید!

کم آبی بدن

آیا می‌دانستید تشنگی و کم آبی بدن مهم ترین دلیل حس رخوت و خستگی مدام است؟ بنابراین اگر در طول روز آب کافی ننوشید احتمال این که بدن شما دچار کم آبی و به دنبال آن خستگی و بی‌حالی شود زیاد است. برای پیشگیری از این خستگی باید روزی هفت تا هشت لیوان آب بنوشید و در کنار آن مصرف سبزیجات و میوه‌های آب دار را هم فراموش نکنید تا به بهترین نحو آب مورد نیاز بدنتان را فراهم کنید.

کم خونی

آیا می‌دانستید پایین بودن سطح هموگلوبین خون موجب آنمی (کم خونی) می‌شود؟ کم خونی یکی از دلایل مهم خستگی است، بنابراین اگر دچار کم‌خونی یا کمبود آهن در بدن خود هستید در طول روز احساس خستگی خواهید کرد. خستگی ناشی از عواملی از این دست بازدهی شما را هنگام کار کم می‌کند، پس بهتر است به مواد غذایی حاوی آهن را در برنامه غذایی خودت جای بیشتری اختصاص دهید تا سطح آهن در بدن شما حفظ شود.

کم تحرکی

آیا به طور مرتب و طبق برنامه ورزش Sport می‌کنید؟ اگر جواب شما منفی است باید یک برنامه ورزشی منظم ترتیب دهید. کم تحرک بودن بدن می‌تواند موجب ضعف و احساس خستگی مدام بدن شود. مطالعه‌ای جدید نشان می‌دهد افرادی که اهل ورزش کردن هستند بسیار سالم‌تر از کسانی‌اند که ورزش نمی‌کنند. ورزش کردن استقامت فیزیکی شما را افزایش می‌دهد و جسم‌تان را در وضعیت سالمی نگه می‌دارد.

عادت‌های غذایی ناسالم

آنچه می‌خورید ارتباطی مستقیم با سلامت شما دارد. اگر مواد غذایی را درست انتخاب کنید، بدن سالمی خواهید داشت. یک برنامه غذایی منظم از بروز خستگی، رخوت و بی‌حالی جلوگیری می‌کند، اما به شرطی که حداقل دو وعده سبزیجات و یک وعده میوه در برنامه روزانه شما وجود داشته باشد.

عفونت معده

ممکن است به دلیل وجود عفونت در معده یا مجاری ادرار خستگی زیادی را تجربه کنید. عفونت معده روی حرکات طبیعی روده و هضم غذا تاثیر می‌گذارد و موجب احساس رخوت و خواب‌آلودگی در طول روز می‌شود. اگر تمام روز خواب‌آلوده و خسته هستید آزمایش خون بدهید تا مشخص شود مبتلا به عفونت معده یا مجاری ادارار هستید یا نه.

کم خوابی

آیا شب‌ها بین هشت تا نه ساعت می‌خوابید؟ خب خیالتان راحت، شما دچار کم‌خوابی نیستید اما اگر کمتر از این زمان می‌خوابید بدن شما تحت تاثیر کم‌ خوابی قرار گرفته و خواب ‌آلودگی دائمی و دست و پا گیر می‌شود. وقتی خواب کافی و مناسب نداشته باشید فعالیت شما در طول روز کم می‌شود و همین موضوع روی سطح انرژی و استقامت شما در طول روز تاثیر می‌گذارد.

عادت به سیگار و نوشیدنی‌های الکلی

درست است که کشیدن سیگار تاثیر آنی خوبی بر روحیه شما می‌گذارد اما چنانچه سیگار کشیدن و مصرف نوشیدنی های الکلی بیش از حد باشد موجب اختلال در خواب و افسردگی می‌شود. پس بهتر است میزان مصرف الکل و سیگارتان را کنترل کنید و در صورت امکان برای داشتن جسم و روح سالم هر دو را کنار بگذارید.

کمبود منیزیوم

هیچ می‌دانستید منیزیوم تا چه اندازه برای سلامت ماهیچه‌ها و بالا بردن سطح تمرکز مفید است؟ کمبود این ماده معدنی در بدن می‌تواند موجب خستگی و بی‌حالی شود، پس سعی کنید منیزیوم را از طریق مواد غذایی متنوع دریافت کرده یا برای حفظ سطح انرژی حتما به مقدار کافی مکمل مصرف کنید.

 

کدخبر: 396190 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟