4 ریزمغذی ضروری در دهه چهارم زندگی زنان

خانم‎هایی که ۴۰ سالگی را رد کردند بهتر است بدانند که نیاز به تغییری در رژیم غذایی‌شان است، البته اگر به سلامتی‌شان اهمیتی ویژه می‎دهند. در این مطلب توضیح می‌دهیم که این افراد چه نوع خوراکی‎هایی را باید در رژیم غذایی بگنجانند.

چربی

در این دوره از زندگی بهتر است چربی خوب را هرچه بیشتر جایگزین چربی بد کنیم. آواکادو، ماهی و غذاهای دریایی و انواع آجیل چربی خوب زیادی دارند که می‎تواند جایگزین چربی‎های بدن غذا شود.

پروتئین

باید رژیم غذایی به شکلی باشد که پروتئین بیشتر و به صورت پخش شده در وعده‌های غذایی در روز به بدن برسد. این کار به افزایش متابولیسم بدن کمک می‌کند. مرغ، ماهی، گوشت قرمز، حبوبات و البته لبنیات منبع خوب پروتئین هستند.

کلسیم

این که در این دوره از زندگی کلسیم به اندازه کافی به بدن برسد اهمیت خیلی زیادی دارد. با کلسیم استخوان‎ها شروع به بازسازی خودشان می‌کنند. با افزایش سن استخوان‌ها شکننده‎تر می‌شوند و کلسیم بهترین ماده‌ای است که می‎‌تواند با این اتفاق مبارزه کند.

فیبر

فیبر دوست خیلی صمیمی شما است. راه حل داشتن اندامی مناسب و خوردن غذای سالم این است که فیبر زیادی مصرف کنید. فیبر نه تنها باعث می‌شود شما سیر بمانید، بلکه سطح کلسترول بدن را هم کنترل می‌کند.

 

کدخبر: 395914 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟