ریزش ابرو نشانه چه بیماری است؟

 از این‌رو در ادامه این مطلب، ۱۰ نشانه هشداردهنده بدن که به هیچ عنوان نباید نادیده بگیرید را برایتان برشمرده‌ایم. همچنین پزشک Doctor متخصصی که باید برای تشخیص و درمان بیماری به آن مراجعه کنید را نیز معرفی کرده‌ایم. برای آشنایی با این نشانه‌ها تا انتهای مطلب همراهمان باشید.

۱- پای صورتی

اگر متوجه شدید که کف پاهایتان نازک و چروک شده‌اند، توصیه می‌کنیم حتما آزمایش خون بدهید تا میزان قند خونتان مشخص شود. این رنگ ممکن است نشانه‌ی مشکلات سوخت و ساز بدن همچون دیابت Diabetes باشد.

پزشکی که باید به آن مراجعه کنید: متخصص غدد

۲- احساس در آغوش گرفته شدن

در آغوش گرفته شدن همیشه هم حس خوشایندی ندارد، مخصوصا اگر فقط حس آن را داشته باشید. اگر احساس کردید کسی کمر یا پاهایتان را بغل کرده و فشار می‌دهد باید حتما چندین آزمایش بدهید که مطمئن شوید به تصلب (سفت شدن) بافت‌ها مبتلا نشده‌اید. تصلب چندگانه بافت‌ها نوعی بیماری میلین‌زدا در دستگاه عصبی است که در آن غلاف میلین یاخته‌های عصبی آسیب می‌بیند. این آسیب، رسانایی پیام‌ها را در اعصاب مختل می‌کند. در نتیجه بیمار در احساس، حرکت، شناخت، یا دیگر کارکردهای وابسته به اعصاب با مشکل مواجه خواهد شد.

بدنبال این بیماری شما احساس ناخوشایندی در بازوها و پاها خواهید داشت – به این صورت که گویا دستکش یا کفش سنگین پوشیده‌اید.

شاید این حس با درد همراه نباشد اما نباید بی‌تفاوت از کنار آن عبور کنید.

پزشکی که باید به آن مراجعه کنید: متخصص اعصاب

۳- ریختن ابروها

اگر احساس می‌کنید ابروهایتان نازک شده و می‌ریزد، حتما باید آزمایش تیروئید بدهید. احتمال اینکه به کم‌کاری غده تیروئید مبتلا شده باشید، وجود دارد.

پزشکی که باید به آن مراجعه کنید: متخصص غدد (درون‌ریز)

۴- ورم پاها

حتی اگر پوست شفافی داشته باشید و خارشی هم در پاها احساس نکنید اما اگر ورم کرده باشد و شبیه سوسیس شده باشد حتما باید به پزشک مراجعه کنید. آماس پا می‌تواند نشانه آرتروز پسوریازیس باشد.

پزشکی که باید به آن مراجعه کنید: متخصص پوست، روماتولوژیست

۵- از دست دادن اشتها

اگر به‌طور ناگهانی اشتهای خود را از دست داده‌اید و میلی به غذا خوردن ندارید، ممکن است به مشکلات متابولیکی (سوخت‌وساز بدن) مبتلا شده باشید. اگر در کنار بی‌اشتهایی رفلاکس معده هم دارید احتمال اینکه به بیماری رفلاکس مری و معده مبتلا شده باشید زیاد است.

پزشکی که باید به آن مراجعه کنید: متخصص دستگاه گوارش

۶- خارش پوست

خارش داشتن پوست می‌تواند نشانه دیابت باشد. اما قبل از اینکه به پزشک مراجعه کنید مطمئن شوید که خارش بدن در نتیجه آلرژی به لباس تازه، لوسیون جدید یا نیش حشرات نیست. اگر مطمئن شدید که خارش پوست بدنتان برای حساسیت نیست حتما آزمایش بدهید.

پزشکی که باید به آن مراجعه کنید: متخصص غدد

۷- تنگی نفس در فضای بسته

اگر جزو کسانی هستید که دایم می‌خواهند پنجره اتاق، اتوبوس یا ماشین را باز کنند تا بتوانند نفس بکشند، باید حتما آزمایش بدهید و مطمئن شوید که قلبتان سالم است. داشتن حالت خفگی و تنگی نفس در فضای بسته می‌تواند نشانه نارسایی قلب Heart باشد.

همچنین آزمایش تیروئید هم بدهید زیرا کم‌کاری غده تیروئید نیز چنین نشانه‌هایی دارد.

پزشکی که باید به آن مراجعه کنید: متخصص قلب، متخصص غدد

۸- سرمایی بودن شدید

اگر در روزهای گرم تابستان هم دوست دارید پنجره‌ها بسته باشند چون احساس سرما می‌کنید، توصیه می‌کنیم حتما یک تست تیروئید بدهید. این نشانه‌ی کم‌کاری غده تیروئید است.

پزشکی که باید به آن مراجعه کنید: متخصص غدد

۹- جنون دزدی

اگر به‌طور ناگهانی دوست دارید قوانین را زیر پا گذاشته و چیزی را از مغازه بدزدید – بدون اینکه مشکل مالی داشته باشید – ممکن است به زوال عقل مبتلا شده باشید. چنین فعالیت‌هایی نشانه‌های اولیه جنون هستند. متاسفانه افراد کمی به این مشکل خود اعتراف می‌کنند به همین خاطر بسیار مهم است که حواسمان به افراد مسن خانواده باشد.

پزشکی که باید به آن مراجعه کنید: روانشناس، متخصص اعصاب یا روانپزشک

۱۰- تغییر حالت ناخن‌ها

اگر متوجه شدید که ناخن‌های دست شما پهن و ضخیم شده‌اند، ممکن است مشکل قلبی پیدا کرده باشید. البته توجه داشته باشید که این تغییر شکل به‌خودی‌خود بیماری محسوب نمی‌شود و فقط ممکن است نشانه بروز یک بیماری در بدن باشد. برای این منظور لازم است یک چک‌آپ کامل از بدن خود داشته باشید.

 

کدخبر: 391104 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟