درمان چاقی در دنیای پزشکی محقق شد

محققان در صدد برآمدند با شناسایی دلایل چاقی، راهکاری برای تشخیص و درمان چاقی ارائه کنند.

چاقی و عواقب ناشی از آن چالشی رو به رشد برای مراقبت های پزشکی در دنیاست. محققان به تازگی بیش از ۱۴۰ دلیل رایج موثر بر چاقی را شناسایی کرده اند.

این یافته ها منجر به بهبود درک روش های تنظیم کننده تعادل کلی انرژی بدن می شود. با این وجود همه افراد چاق به طور یکسان در برابر پیامدهای سوء چاقی آسیب پذیر نبوده و مدت هاست که توزیع بافت چربی در بدن عامل تعیین کننده مستقل و تکمیل بیماری های همراه شناخته شده اند؛ از این رو محققان دانشگاه آکسفورد، با بهره گیری از راهکارهای علم ژنومیکس در راستای شناسایی دلایل ژنتیکی موثر بر پراکندگی بافت چربی بدن تحقیقاتی انجام دادند.

با اعتقاد بر این موضوع که تشخیص این قبیل روش ها تکمیل کننده شناخت و درک توازن انرژی کل در بدن خواهد بود. دانش حاصله می تواند کاربردی کردن پژوهش ها را در مدیریت چاقی از طریق ابداع روش های نوین تشخیصی و درمانی تقویت کند.

این تحقیقات در قالب «کالبدشکافی پاتوژنز مولکولی چاقی و توزیع چربی» توسط دکتر سیسیلیا لیندگرن انجام گرفته که در سی امین جشنواره بین المللی خوارزمی موفق به کسب رتبه دوم پژوهش های بنیادی تخصصی زیست فناوری و علوم پایه پزشکی شده است.

این تحقیقات در زمینه بیوتکنولوژی و علوم پایه پزشکی در دانشگاه آکسفورد انگلستان به نتیجه رسیده است.

سیسیلیا لیندگرن مدیر ارشد یکی از گروه های تحقیقاتی در مرکز اطلاعات و یافته های بهداشتی LIKA SHING از موسسه داده های بزرگ در دانشگاه آکسفورد است. وی دکتری تخصصی خود را در زمینه ژنتیک مولکولی از دانشگاه لاند سوئد دریافت کرده است.

سیسیلیا لیندگرن در فهرست صد محقق برتر با بیشترین استناد به مقالات در زمینه بیولوژی مولکولی و ژنتیک توسط تامسون رویترز معرفی شده است. تحقیقات وی متمرکز بر کاربرد علم ژنومیک در تشریح بیماری زایی چاقی و توزیع بافت چربی در سطح مولکولی به منظور نیل به درک بهتر پیشگیری کارآمدتر و درمان متمرکز است.

 

کدخبر: 384937 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟