سبزی و میوه های ضد عطش در ماه رمضان

معاون دفتر سلامت تغذیه وزارت بهداشت گفت: مصرف چای و غذای سرخ کردنی در وعده سحر سبب افزایش تشنگی افراد می‌شود.

زهرا عبداللهی معاون دفتر سلامت تغذیه وزارت بهداشت اظهار کرد: به دلیل آنکه ماه مبارک رمضان همزمان با فصل تابستان و گرما همراه شده است تشنگی در طول روز بیشتر ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: روزه داران برای آنکه از تشنگی در ایام ماه مبارک رمضان در امان باشند، بهتر است در وعده سحر تا حد امکان از مصرف غذاهای چرب و سرخ کردنی پرهیز کنند.

سبزی و میوه هایی که تشنگی را برطرف می کنند

عبد‌اللهی با اشاره به اینکه مصرف ادویه ‌جات باعث ایجاد تشنگی در طول روز می‌شود، افزود: روزه‌داران سعی کنند که مصرف سالاد، کاهو، خیار و گوجه را در وعده‌های افطار و سحر خود بگنجانند.

وی عنوان کرد: مصرف کاهو و خیار کمک بزرگی به تامین آب بدن می‌کند و همین مسئله باعث رفع تشنگی افراد در طول روز می‌شود.

سحری چای بخورید، تشنه می شوید

معاون دفتر سلامت تغذیه وزارت بهداشت با بیان اینکه مصرف زیاد چای بر خلاف تصور افراد کمک زیادی به رفع تشنگی در طول روز نمی‌کند، عنوان کرد: مصرف زیاد چای سبب از دست رفتن آب بدن می‌شود به همین دلیل متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند که افراد در وعده سحر تنها یک فنجان چای کمرنگ بنوشند.

عبد‌اللهی تاکید کرد: برای رفع تشنگی در روزهای ماه رمضان افراد باید از غذاهای کم چرب در وعده‌های افطار و سحر استفاده کنند و تا حد امکان از خوردن چلوکباب یا جوجه کباب بپر‌هیزند.

بهترین ماده غذایی برای افطار کردن

وی با اشاره به اینکه مصرف آش پر چرب و غلیظ سبب بروز بیماری سوء هاضمه می‌شود، ادامه داد: برای اینکه افراد در ایام ماه مبارک رمضان دچار مشکلات گوارشی نشوند باید افطار خود را با یک نوشیدنی گرم مانند آب جوش، شیر، چای کم رنگ باز کنند و از خوردن آش‌ پرچرب و غلیظ بپر‌هیزند.

معاون دفتر سلامت تغذیه وزارت بهداشت با اشاره به اینکه افراد باید در فاصله افطار تا سحر به اندازه کافی ما‌یعاتی مانند آب و دوغ بنوشند، تاکید کرد: روزه داران در ایام ماه مبارک رمضان باید از خوردن بیش از حد غذا در وعده شام پرهیز کنند تا بتوانند در وعده سحر به مقدار کافی مواد غذایی مصرف کنند.

وی ادامه داد: در ماه رمضان باید تعادل و تنوع مواد غذایی رعایت شود تا همه مواد معدنی و ویتامین‌های مورد نیاز بدن تامین شود.

زولبیا و بامیه چاقتان می کند

عبداللهی در خصوص مصرف زولبیا و بامیه در ماه مبارک رمضان گفت: زولبیا و بامیه از مقدار زیادی شکر و روغن تهیه شده است و این مواد باعث چاقی و اضافه وزن افراد می‌شود.

معاون دفتر سلامت تغذیه وزارت بهداشت افزود: روغن بکار رفته در تهیه زولبیا و بامیه از اسید چرب ترانس بالایی برخوردار است و همین مواد باعث شیوع چاقی و بسیاری از بیماری ‌های غیر واگیر می‌شود.

 

کدخبر: 384371 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟