شربت گیاهی ضد افسردگی

یک محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: شربت بیدمشک و بهار نارنج شادی و نشاط را در افراد ایجاد می‌کند.

شربت بیدمشک و بهار نارنج حاوی انواع ویتامین‌های A ، C ، D ، گروه ویتامین‌های B مانند B۱، B۲، B۶، اسید‌های چرب امگا ۳ و ۶، قند طبیعی مانند فروکتوز، آنتی‌اکسیدان، پروتئین، فسفر، آهن، فلاونوئیدها، منیزیم، کلسیم، روی، سلنیوم، سدیم، پتاسیم، اسید آمینه تریپتوفان و مس است.

برای بررسی خواص شربت بیدمشک و بهار نارنج و اینکه مصرف این شربت برای چه افرادی مفید است، با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت‌وگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانیم.

مهم‌ترین خواص شربت بیدمشک و بهار نارنج

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره مهم‌ترین خواص شربت بیدمشک و بهار نارنج اظهار کرد: این شربت از بروز تشنگی و عطش در افراد جلوگیری می‌کند و یکی از بهترین نوشیدنی‌های ماه رمضان است.

وی درباره خواص دیگر شربت بیدمشک و بهار نارنج عنوان کرد: این شربت بسیار آرام‌بخش است و از بروز تشویش، اضطراب و استرس در افراد جلوگیری می‌کند؛ شربت بیدمشک و بهار نارنج تپش قلب Heart را تنظیم و بی‌خوابی را رفع می‌کند و موجب تقویت سیستم عصبی می‌شود.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: اسید آمینه تریپتوفان موجود در شربت بیدمشک و بهارنارنج نقش موثری در ساخت هورمون سروتونین در مغز و دستگاه گوارش دارد؛ این هورمون شادی و نشاط را در اشخاص ایجاد و از ابتلای افراد به افسردگی جلوگیری می‌کند؛ شربت بیدمشک و بهار نارنج موجب تقویت قوای جنسی هم می‌شود.

عظمایی تاکید کرد: شربت بیدمشک و بهار نارنج تصفیه‌کننده خون و روشن کننده پوست است و تاثیر چشمگیری در کاهش حرارت بدن، رفع جوش و خارش پوست دارد؛ این شربت سرشار از آنتی‌اکسیدان است و بدن را در برابر بیماری‌های مختلف محافظت می‌کند.

وی تصریح کرد: شربت بیدمشک و بهار نارنج موجب جذب کلسیم در بدن می‌شود و به علت ویتامین‌ها و املاح مدنی که دارد پوکی استخوان و آرتروز را برطرف می‌کند.

عظمایی یادآور شد: شربت بیدمشک و بهار نارنج چربی و فشار خون را کاهش می‌دهد و قند خون را هم کنترل می‌کند؛ این شربت برای کودکانی که دچار کم‌خونی، بی‌اشتهایی، بی‌خوابی، بی‌قراری و تنش عصبی هستند، بسیار مفید است.

 

کدخبر: 384366 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟