کاهش غلظت خون و کنترل هزاران بیماری دیگر با این روغن

خواص روغن حیوانی:

اسید آراشیدونیک روغنهای حیوانی سبب افزایش HDL و کاهش LDL می شود. از نظر طب اسلامی وطب سنتی خواص روغن حیوانی بیشمار است. از آن جمله می توان به استخوانسازی. کاهش غلظت خون. کاهش چربیهای زاید شکم. شادابی و سفیدی پوست و سمزدایی از بدن اشاره کرد. تغذیه ی سلولهای خود عضله ی قلب Heart از اسیدهای چرب است که تنها در روغن حیوانی به وفور یافت میشود. یکی از ارکان طول عمر وجوانی پایدار از نظر طب سنتی مصرف مداوم روغن حیوانی است.روغن حیوانی

در ساختمان شیمیایی روغن های حیوانی اسیدهای چرب کوتاه زنجیر بیشتری به کار رفته است ضمن اینکه اشباع شده هستند، در حالی که روغن های گیاهی اسیدهای چرب زنجیر طولانی غیراشباع بیشتری دارند.

به فرموده پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم سن انسان که به پنجاه سال رسید سزاوار نیست که شب را روز کند و شکمش از روغن حیوانی خالی باشد. (البته مصرف روغن حیوانی برای جوانان هم بسیار مفید میباشد و مقصود از این سخن ضرورت مصرف این روغن برای کهنسالان میباشد)

امام صادق (ع) فرمود:به همان اندازه که روغن حیوانی مصرف میشود. به همان اندازه چربی از بدن شما دفع می شود (یا می سوزد) یکی از بهترین درمانهای چاقی مصرف مداوم روغن حیوانی با غذاهاست.

اگر احیانا دچار مشکلات خونی مانند قند خون، فشار خون، چربی خون و این قبیل بیماریها هستید مصرف روغن و کره حیوانی را به مقدار کم به شما توصیه میکنیم، مطمئن باشید ضرر نمیکنید زیرا علت اصلی این امراض مصرف روغن نباتی است.

البته باید گفت اینکه بعضی روغن ها بهتر از انواع دیگر هستند نباید باعث شود فقط یک یا دو تا از بهترین های آنها را همیشه مصرف کنیم و بقیه را نه. توجه داشته باشید رعایت اعتدال، نکته کلیدی در تغذیه مناسب است و تغذیه ی مناسب بر اساس تنوع و تعادل غذایی استوار است.

نکاتی مهم در مورد روغن حیوانی

براساس آخرین یافته های علمی باید 30 درصد انرژی روزانه از طریق چربی و روغن ها تامین شود اما باید مشخص شود که از چه چربی استفاده می شود تا زیان آور نباشدکه به گفته ی متخصصان توصیه می شود که از این 30 درصد روغن مصرفی، 10 درصد چربی اشباع، 10 درصد روغن زیتون و 10 درصد از روغن های مایع گیاهی آفتابگردان، هسته انگور یا سویا باشد.

توصیه می شود تا برای سرخ کردن غذا از روغن های مایع مخصوص سرخ کردن استفاده شود اما استفاده از روغن حیوانی در سرخ کردن مواد غذایی مشکلی ایجاد نمی کند.

چنانچه بیش از 10 درصد از روغن های حیوانی در روز استفاده شود، مصرف کنندگان این نوع روغن دچار گرفتاری عروق، بیماری قلبی و بالارفتن کلسترول خون می شوند.

روغن های گیاهی( آفتابگردان، کانولا، روغن زیتون و...) را جایگزین روغن های حیوانی کنید. از غذاهای حاوی فیبر نظیر،( نان سنگک و جو) از نوع کم نمک، ماکارونی سبوس دار، میوه ها و سبزی های تازه استفاده کنید.

از غذاهای متنوع استفاده کنید، به عبارت دیگر روزانه از مواد غذایی موجود در 5 گروه( نان و غلات، میوه ها، سبزی ها، شیرو لبنیات، پروتئین) به مقدار توصیه شده مصرف کنید.

غذاهایی با حداقل اسیدهای چرب ترانس و اشباع را انتخاب کنید، همچنین از مصرف غذاهای سرخ شده، گوشت های پرچرب، کیک ها، کلوچه ها و شیرینی خامه ای که چربی بالا دارند بپرهیزید.

 

کدخبر: 383969 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟