ارتباط کشیدن سیگار با تحلیل عضلات

محققان در جدیدترین پژوهش‌های خود به تاثیر منفی مصرف مواد دخانی بر ازکارافتادگی عضلات بدن پی بردند.

 کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند استعمال مواد دخانی با کاهش دادن میزان دریافت اکسیژن موردنیاز بدن، سبب از بین رفتن عضله‌ها می‌شود.

این پژوهش نشان داده است، دود سیگار تعداد زیادی از عروق خونی درعضله‌های پا را از بین می‌برد به همین دلیل افراد سیگاری از عضله‌های ضعیف تری نسبت به سایر افراد دارند.

کارشناسان مصرف سیگار را عاملی مهم برای ابتلای انسان به بیماری‌های مزمنی چون انسداد ریه (CPOD) و دیابت Diabetes می‌دانند.

این نتیجه حاصل پژوهش مشترک دانشمندان آمریکایی، برزیلی و ژاپنی است که نشان می‌دهد، سیگار کشیدن اثر مستقیم بر بافت عضله‌های بدن انسان دارد.

دود سیگار همچنین سبب آسیب به آئورت و رگ‌های ورودی خون به قلب Heart و کاهش ظرفیت ریه می‌شود؛ به این ترتیب فرد در انجام کار‌های فیزیکی دچار ضعف و ناتوانی می‌شود.

محققان اثر دود سیگار بر کاهش حجم ریه را بر روی موش‌های آزمایشگاهی و ماهیچه عضله‌های گوساله آزمایش کرده اند.

پژوهش‌ها نشان می‌دهند در هر یک نخ سیگار بیش از ۴۰۰۰ ماده شیمیایی وجود دارد که بسیاری از آن‌ها سرطان زا هستند.

کارشناسان دانشگاه کالیفرنیا اعتقاد دارند باید اطلاع رسانی بسیار دقیق تری به مردم سراسر دنیا درباره خطر‌های استفاده از تنباکو انجام شود.

عضله‌های بدن به ویژه پا برای حفظ تعادل، حرکت و محافظت از بدن بسیار ضروری هستند و ارتباط دقیقی با مغز دارد، آسیب دیدن عضله‌های پا به دلیل مصرف سیگار و ضعیف شدن آن‌ها سبب می‌شود تا کیفیت زندگی افراد افت پیدا کند و توان انجام بسیاری از کار‌های فیزیکی را از دست بدهند.

پژوهش‌ها همچنین نشان می‌دهند حرکت کردن و تقویت عضله‌های پا سبب تولید ماده خاکستری در مغز و جلوگیری از افت توان حافظه و افزایش قدرت یادگیری می‌شود.

محققان ترک سیگار و سایر مواد دخانی، انجام ورزش Sport و تغذیه سالم را به افراد برای حفظ سلامت جسمانی توصیه می‌کنند.

 

 

 

کدخبر: 383819 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟