با این روش طب سنتی با فقر آهن خداحافظی کنید

کم‌خونی به‌خصوص از نوع فقر آهن، عارضه نسبتا شایعی به شمار می‌رود و به همین دلیل ممکن است بسیاری از مبتلایان به آن، این بیماری را جدی نگیرند. این اختلال،‌ علی‌رغم شایع بودن، قابل چشم‌پوشی نیست و باید مورد درمان قرار گیرد. از منظر طب سنتی، توصیه‌های خاصی وجود دارند که به اصلاح کم‌خونی کمک می‌کنند.

توصیه‌هایی در مورد اصلاح کم‌خونی:

هر شب ۴۰ عدد مویز را در سرکه انگور بخیسانید، طوری که سرکه روی مویزها را بپوشاند. صبح روز بعد، مویزها و سرکه را با هم در پارچه‌ای بریزید و فشار دهید. بعد شیره‌ای که از آن خارج می‌شود را بخورید. این کار باید به‌مدت یک ماه تا چهل روز تکرار شود.

شربت سرکه شیره روزانه ۵ تا ۶ مرتبه استفاده شود.

هفته‌ای ۲ بار و هر بار ۱.۵ کیلوگرم استخوان راسته گوسفند را بدون گوشت و مغز حرام، با نمک و پیاز و زردچوبه در دیگ زودپز با آب فراوان حدود ۸ ساعت بپزید تا استخوان‌ها کاملا نرم شوند. عصاره آن را بگیرید و تفاله را دور بریزید. بعد ۳ استکان تا ۳ لیوان از این شیره در طول روز بنوشید یا در غذاهای خود بریزید.

شربت بذرها: تخم شربتی، بالنگو، فرنجمشک، کاسنی، کرفس، اسفرزه، جعفری، شوید، سیاه‌دانه، زیره سیاه، قدومه، بارهنگ، شبدر، رازیانه، تره، یونجه،‌ ریحان، شنبلیله، شاهی، شلغم و هویج را با عسل مخلوط کنید و معجونی از آن بسازید.

شربت عسل: روزی ۲ بار، هر بار یک قاشق غذاخوری عسل مرغوب طبیعی را در یک لیوان آب جوش حل کنید و بنوشید.

 

 

کدخبر: 379831 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟