اگر خواهان کاهش وزن هستید بخوانید

کاهش وزن با استفاده از رژیم‌های غذایی کم کالری چشم‌انداز روشنی نخواهد داشت، استفاده از این رژیم‌ها در نهایت موجب برگشت اضافه وزن از دست رفته می‌شود.

تمام افرادی که به رژیم‌های غذایی کم کالری پایبند بوده‌اند حتما به شما می‌گویند این رژیم‌ها در طولانی مدت جوابگو نیستند و پس از مدتی اضافه وزن شما بر می‌گردد و دوباره شاهد اضافه وزن خود خواهید بود.

یک متخصص اعصاب و روان انگلیسی به تازگی نشان داده است که چرا این اتفاق رخ می‌دهد.

دکتر جیسون مک کئون، یکی از برجسته‌ترین دانشمندان علوم اعصاب معتقد است که کاهش وزن با استفاده از رژیم‌های غذایی کم کالری در طولانی مدت محکوم به شکست است، زیرا مغز ما به دلیل کارکرد خود باعث از بین رفتن نتایج آن می‌شود.

به گفته او: مغز مسئول کنترل وزن، سوخت و ساز بدن و میزان گرسنگی ماست، مطالعات انجام شده طی پنجاه سال گذشته نشان داده‌اند که هیپوتالاموس مامور کنترل وزن بدن است.

دکتر مک کئون می‌گوید: مغز ما به خوبی از وزنی که باید داشته باشیم آگاه است و می‌تواند از تلاش برای کاهش وزن جلوگیری کند، به همین دلیل است که بسیاری از مردم پس از گرفتن رژیم و رسیدن به وزن مورد نظر خود، پس از مدتی دوباره شاهد برگشت اضافه وزن خود می‌شوند، زیرا مغز آنها از وزن جدیدشان رضایت ندارد.

با این وجود بیش از نیمی از مردم در تلاشند با استفاده از اینگونه رژیم‌ها وزن خود را کاهش دهند.

او می‌افزاید: همه ما یک محدوده وزنی داریم، مغز ما تنها از داشتن این محدوده وزنی از آن رضایت دارد، این محدوده وزنی تحت اثر منفی تغذیه ضعیف و مملو از قند، افزایش می‌یابد، تنها راه حفظ کاهش وزن در بلندمدت این است که این محدوده هر چند وقت یکبار دوباره تنظیم شود.

دکتر مک کئون در حال حاضر در حال تحقیق بر یک فن‌آوری نوروتکنولوژی است که می‌تواند به مردم در همین زمینه کمک کند ،او مشغول طراحی یک هدست است، استفاده یک ساعته از این هدست به مدت 2 تا سه ماه به افراد برای کاهش وزن کمک می‌کند .

دکتر مونا منصوری، می‌گوید: نوروتکنولوژی ممکن است کمی تخیلی به نظر برسد، اما استفاده مداوم از نوروتکنولوژی ، آن را به یک شیوه رایج در مسائل مربوط به سلامتی Health تبدیل خواهد کرد، به نظرم ما اکنون در مراحل اولیه استفاده از از برنامه‌های پزشکی جالب توجه هستیم.

وی در ادامه می‌افزاید: تحقیقات بیشتری برای کسب آگاهی ما لازم است، با این حال هزاران نفر از افرادی که از این تکنولوژی استفاده کرده‌اند، از کاهش وزن خود خبر داده‌اند، من فکر می‌کنم دکتر جیسون و تیمش ممکن است بر روی تکنولوژی بسیار هیجان‌انگیز کار کنند.

به طور کلی اگر خواهان کاهش وزن هستید، بهتر است از یک رویکرد آهسته اما پایدار استفاده کنید، میزان کاهش وزن، یک تا دو پوند در هفته است، هر فردی آرزوی کاهش وزن سریع را دارد ولی این نوع کاهش وزن چندان دوام نخواهد داشت.

کاهش وزن تدریجی باید به یک زندگی و تغذیه سالم پایدار منتهی شود.

 

کدخبر: 379107 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟