با گوشت بلدرچین از پوست تان مراقبت کنید

اگر گوشت بلدرچین را به‌طور منظم مصرف کنید،‌ ترکیبات مغذی درون این گوشت می‌توانند سیستم ایمنی را تقویت کنند.

مراقبت از پوست

گوشت بلدرچین نه‌تنها حاوی ویتامین A و ویتامین B است، بلکه ویتامین E هم دارد. خوش‌بختانه ویتامین E موجود در گوشت بلدرچین همانند این ویتامین که در میوه‌ها و سبزی‌ها یافت می‌شود، این توانایی را دارد که از پیری زودرس جلوگیری کند. به‌علاوه، ‌ویتامین E موجود در گوشت بلدرچین می‌تواند برای بازسازی پوست نیز مفید باشد.

تقویت استخوان‌ها

گوشت بلدرچین حاوی فسفر و کلسیم است. خوش‌بختانه،‌ این دو ماده مغذی، فواید زیادی برای سلامت استخوان‌ها دارند. بنابراین، ما می‌توانیم با مصرف گوشت بلدرچین، از ابتلا به مشکلات استخوانی مانند پوکی استخوان جلوگیری کنیم. توجه داشته باشید که کمبود کلسیم و فسفر در بدن، نقش موثری در شکل‌گیری پوکی استخوان ایفا می‌کند.

رفع مشکلات تنفسی

یکی از مهم‌ترین فواید گوشت بلدرچین، نقش مثبت و موثرش در راستای برطرف‌سازی مشکلات تنفسی است. محققان می‌گویند که مصرف گوشت بلدرچین می‌تواند به رفع این مشکلات کمک کند: آسم، توبرکلوزیس و دیستروفی عروقی.

ترمیم بافت‌های بدن

فایده دیگر استفاده از گوشت بلدرچین، ترمیم بافت‌های آسیب‌دیده در بدن است. پروتئین موجود در گوشت بلدرچین می‌تواند به بازسازی بعضی از بافت‌ها و سلول‌ها در ناخن‌ها، موها و پوست کمک برساند و همچنین میزان تولید هورمون‌ها و آنزیم‌ها را در بدن افزایش بدهد.

تقویت سیستم ایمنی

اگر گوشت بلدرچین را به‌طور منظم مصرف کنید،‌ ترکیبات مغذی درون این گوشت می‌توانند سیستم ایمنی را تقویت کنند. محققان می‌گویند که تقویت سیستم ایمنی بدن از این طریق، مبتلا شدن راحت و سریع به بیماری‌ها را تا حدود زیادی کاهش می‌دهد. علاوه بر این، سیستم ایمنی قوی می‌تواند باکتری‌ها و انگل‌هایی که احیانا وارد بدن می‌شوند را به‌خوبی سرکوب و نابود کند.

مراقبت از سلامت قلب Heart

پروتئین موجود در گوشت بلدرچین می‌تواند سطح کلسترول بد خون (LDL) را در بدن پایدار کند. به همین دلیل است که متخصصان، استفاده از گوشت بلدرچین را برای مراقبت از سلامت قلب توصیه می‌کنند. البته توجه داشته باشید که برای بهره‌مندی از فواید گوشت بلدرچین برای قلب، نباید این گوشت را با روغن‌های اشباع برای خوردن آماده کنید.

مقابله با کم‌خونی

آهن موجود در گوشت بلدرچین با کمبود خون در بدن و حتی بیماری کم‌خونی مقابله می‌کند. این آهن می‌تواند تولید هموگلوبین و اریتروسیت‌ها را در بدن تقویت کند که درنهایت مشکل کمبود خون در بدن را برطرف می‌سازند.

تامین انرژی بدن

گوشت بلدرچین حاوی ویتامین B۲ است که می‌تواند کربوهیدرات‌ها را به قند تبدیل کند. همین قندها نیز به‌عنوان ماده انرژی‌زا توسط بدن مورد استفاده قرار می‌گیرند.

رفع مشکلات گوارشی

وقتی که دستگاه گوارش دچار اختلال می‌شود، فرآیند هضم و جذب مواد غذایی نیز آسیب می‌بیند و شانس به‌ وجود آمدن مشکلات مختلف در بدن بالا می‌رود. با این‌ حال،‌ مطالعات علمی نشان داده‌اند که مصرف گوشت بلدرچین به‌طور منظم می‌تواند بسیاری از این مشکلات را برطرف کند و دستگاه گوارشی را در وضعیت مطلوب قرار بدهد.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 358802 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟