یک ترکیب خواب آور برای درمان بی خوابی

چای بابونه یک ترکیب خواب‌آور و یک درمان عالی و طبیعی برای از بین بردن تنش‌های یک روز پرکار است. نوشیدن این گیاه که می‌تواند سیستم گوارشی را آرام کند، در هنگام شب توصیه می‌شود. فقط اگر شما نیاز به شیرینی دارید، کمی ‌عسل و حتی اگر دوست دارید، قدری آب‌لیموی تازه را به آن اضافه کنید.

 اگر می‌خواهید هوشیار، کارآمد و ۱۰۰ درصد توانا باشید، باید یک خواب خوب داشته باشید. اگر چه پیش‌تر به‌طور گسترده در مورد مشکلات خواب مانند تنفس منقطع و خروپف صحبت شده، اما رایج‌ترین مشکل در این زمینه مساله بی‌خوابی است. علاوه بر عملکرد خوب در طول روز، خواب خوب می‌تواند تاثیر بیشتری بر کنترل وزن هم داشته باشد.

۱. خواب و رژیم غذایی

متاسفانه، زمانی که شما خواب کافی ندارید، بنا به طبیعت انسانی خود، بیشتر به سمت پر‌خوری می‌روید؛ مانند مواقعی که در سفر هستیم و به دلیل محرومیت از خواب، مرتب و بدون دلیل به سمت خوردن می‌رویم. مساله این است که محرومیت از خواب، متابولیسم شما را به‌طور کامل تغییر می‌دهد. اگر مشکلات خواب مانند خروپف و یا تنفس منقطع دارید و یا دارای اضافه وزن هستید، رژیم غذایی موفق می‌تواند به حل آنها کمک کند.

۲. ارتباط مشکلات معده با بی‌خوابی

درست همانطور که هیچ رژیم غذایی ناسالمی ‌برای کاهش وزن وجود ندارد، هیچ رژیم غذایی‌ خاصی هم به رفع بی‌خوابی کمک نمی‌کند. مهم است که از هرگونه شرایط بهداشتی که مربوط به غذا است، اطلاع داشته باشید. اگر مبتلا به ترش‌کردن و یا ریفلاکس اسید هستید، خوردن در شب آن را تشدید و شما را به بی‌خوابی مبتلا می‌کند. مشکل معده خود را درمان کنید، تا اختلال خواب‌تان درمان شود.

۳. زمان منظم غذا خوردن، در‌نتیجه خواب منظم

هیچ غذای منحصر به فردی وجود ندارد که به داشتن یک خواب خوب منجر شود و برای همه کارآمد باشد. مثلا خوردن یک لیوان شیر قبل از خواب به بعضی‌ها کمک می‌کند که مانند یک کودک بخوابند اما بعضی دیگر را که با لاکتوز شیر مشکل دارند دچار بی‌خوابی و بادگلوهای ممتد می‌کند. درست آن‌ است که در طول روز رژیم غذایی متعادل و پُرس‌های کوچک‌تری داشته باشید. نود درصد خوراکی‌های شبانه، متعلق به افرادی است که رژیم غذایی ناسالمی ‌دارند و کالری کمتری دریافت می‌کنند، لذا در اواسط شب هم چیزی می‌خورند. قانون Law دیگر این است که برنامه خواب و بیداری منظمی‌داشته باشید.

۴. با معده پر نخوابید

رفتن به رختخواب با یک شکم کاملا پر مشکل افرادی است که ساعت‌ها کار می‌کنند، دیر به خانه می‌روند، غذا می‌خورند، و بلا‌فاصله می‌خوابند. درحالی‌که با این وضعیت، بدن تازه شروع به کار می‌کند تا غذاها را هضم کند. پس در این مواقع خوردن ماست کم چربی به جای یک غذای سنگین آن هم دو ساعت قبل از خواب، بهترین کار است.

۵. با معده خالی بخوابید

اگر شب‌ها زود شام می‌خورید در صورت احساس گرسنگی ِآخر شب اگر حساسیت نداشته باشید، چیز مختصری مثل چند دانه بادام یا گردو بخورید. ضمنا هرگز قبل از رختخواب غذای جدیدی را آزمایش نکنید.

۶. بعضی از کربوهیدرات‌ها را در نظر بگیرید

یک تکه کوچک میوه، مانند نصف یک موز، می‌تواند یک میان‌وعده خوب برای قبل از خواب باشد. انگور ممکن است به دلیل قند بیش از حد خواب را به هم بزند لذا برای شب مناسب نیست. اما یک سیب کوچک و یک تکه پنیر یا یک کاسه کوچک از بلغور جو دوسر با شیر نیز می‌تواند انتخاب خوبی باشد.

۷. خود را با چای گیاهی آرام کنید

چای بابونه یک ترکیب خواب‌آور و یک درمان عالی و طبیعی برای از بین بردن تنش‌های یک روز پرکار است. نوشیدن این گیاه که می‌تواند سیستم گوارشی را آرام کند، در هنگام شب توصیه می‌شود. فقط اگر شما نیاز به شیرینی دارید، کمی ‌عسل و حتی اگر دوست دارید، قدری آب‌لیموی تازه را به آن اضافه کنید. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 347407 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟