با این دو روش چای سبز دم کنید

چای سبز را درون یک فنجان یا قوری شیشه‌ای بریزید و بعد آب جوش مورد نیاز را به آن اضافه کنید. بعضی از افراد به این شیوه علاقه ندارند، چون درنهایت مقداری از برگ‌های چای سبز زیر دندان می‌آیند.برای این‌که چای سبز دم کنید، ابتدا باید مواد اولیه را تهیه کرده باشید که البته کار کاملا ساده و واضحی است: - ۲ قاشق چای‌خوری از چای سبز برای هر نفر - یک فنجان آب جوش برای هر نفر حال در ادامه با ۳ شیوه رایج برای دم کردن چای سبز آشنا می‌شویم.

دم کردن چای سبز در فنجان یا قوری شیشه‌ای

این شیوه، رایج‌ترین شیوه دم کردن چای سبز در چین است. برای این کار فقط باید چای سبز را درون یک فنجان یا قوری شیشه‌ای بریزید و بعد آب جوش مورد نیاز را به آن اضافه کنید. بعضی از افراد به این شیوه علاقه ندارند، چون در نهایت مقداری از برگ‌های چای سبز زیر دندان می‌آیند. مراحل این شیوه دم کردن چای سبز به ترتیب زیر هستند: - ۲ قاشق چای‌خوری از چای سبز برای هر نفر درون یک فنجان یا قوری شیشه‌ای بریزید. افزایش میزان چای سبز، غلظت و تلخی آن را افزایش می‌دهد و این مساله تا حدودی به ذائقه شخصی افراد بستگی دارد. - آب جوش مورد نیاز را درون فنجان یا قوری شیشه‌ای بریزید و بگذارید که برگ‌های چای سبز همگی کاملا خیس شوند و در آب جوش فرو بروند. اضافه کردن آب جوش در این مرحله باید حدود یک‌چهارم از کل آبی باشد که در نظر گرفته‌اید. - کمی فنجان یا قوری را بچرخانید تا مطمئن شوید که همه برگ‌های چای سبز، آب جوش را جذب کرده‌اند. بعد حدود یک تا ۳ دقیقه صبر کنید. - حالا باقی آب جوش را به ظرف‌تان اضافه کنید و ۲ دقیقه منتظر بمانید. بعد از این مدت می‌توانید چای را سِرو کنید.

دم کردن چای سبز به شیوه سنتی

در این شیوه از قوری‌های چینی برای دم کردن چای سبز استفاده می‌شود. ویژگی این شیوه، این است که تمام عطر و طعم برگ‌های چای سبز را به ‌خوبی پخش می‌کند و به دهان انتقال می‌دهد. مراحل این شیوه دم کردن چای سبز به ترتیب زیر هستند: - حدود ۲ قاشق چای‌خوری از چای سبز را درون محفظه فلزی و شیاردار درون قوری بریزید. این‌جا هم می‌توانید میزان چای سبز را براساس غلظت و تلخی مورد نظر اضافه کنید. - بعد آب جوش مورد نیاز را (یک فنجان برای هر نفر) درون قوری بریزید. - بعد مطمئن شوید که همه برگ‌های چای سبز به‌ خوبی در آب جوش فرو رفته‌اند. - در ادامه باید حدود ۱ دقیقه صبر کنید و بعد چای سبز را درون فنجان شیشه‌ای سِرو کنید. البته اگر بیشتر منتظر بمانید، چای سبز غلیظ‌تر و تلخ‌تری به دست خواهید آورد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 340894 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟