زندگی موفق و عالی با 10 راه طلایی

جوش‌های سرسیاه

ممکن است جوش های سرسیاه روی پیشانی و اطراف ابرو به مشکلاتی در ناحیه روده‌ها مربوط باشد. جوش‌های سرسیاهی که روی انتهای بینی و بین ابروها بروز می‌کند می توانند نشان دهنده وجود اختلالی در عملکرد کبد باشد.

غذاهای شور

زمانیکه سطح استرس افزایش می‌یابد بسیاری از افراد برای آرام کردن خود به مصرف خوراکی‌های مورد علاقه شان رو می‌آورند، خوراکی‌هایی که افراد به طور معمول به خوردن آن‌ها میل دارند اغلب سرشار از نمک، قند و چربی است. متخصصان در یک بررسی دریافتند بین سطح استرس مزمن ، میل به مصرف خوراکی و بالا رفتن شاخص توده بدنی ارتباط چشمگیری وجود دارد. همچنین در یک مطالعه دیگر به ارتباط بین استرس و سطح بالاتر هورمون گرلین اشاره شده که این هورمون احساس گرسنگی را افزایش می دهد.

دوران بارداری

یونجه و گزنه، از منابع غنی برای دریافت مواد مغذی مهمی مانند کلسیم، آهن، کاروتن و ویتامین C هستند. مصرف این گیاهان در قالب چای می‌تواند به سلامت مادر و جنین در دوران بارداری کمک کند. شاخص‌ترین ویژگی یونجه، بالا بودن میزان ویتامین K در آن است که در لخته شدن خون نقش مهمی دارد. رژیم غذایی سرشار از ویتامین K می‌تواند به کاهش خطر خون‌ریزی پس از زایمان کمک کند. یونجه و گزنه، هر 2 باید در طول دوره بارداری و بعد از زایمان مورد استفاده قرار بگیرند.

صبحانه

اگر مدت زمان ناشتایی طولانی شود، نگهداری قند خون در سطحـی کــه مغــز قادر به فعالیت طبیعی خود باشد، مختل و یادگیری و تمرکز حواس کمتر می‌شود. در صورت تداوم نخوردن صبحانه این رفتار تبدیل به عادت می‌شود. علاوه بر عوارض فوق نخوردن صبحانه موجب کمبود دریافت سایر مواد مغذی مورد نیاز فرد می‌شود، با حذف صبحانه از وعده‌های غذائی مواد مغذی که در این وعده دریافت می شود، در وعده های دیگر جایگزین نخواهد شد و در نتیجه کمبود کالری، ویتامین‌ها و املاح ایجاد می‌شود.

آب هویج

آب هویج مواد غذایی و معدنی زیادی مانند منگنز، پتاسیم دارد که می‌توانند بدن شما را در مقابل بیماری‌هایی همچون دیابت Diabetes و سرطان محافظت کند و سلامت پوست، مو و ناخن را افزایش دهد.هویج برای تقویت سیستم ایمنی بدن فوق‌العاده است و اگر با سیر و پیاز مخلوط شود بدن را در مقابل آنفلوانزا حفاظت می‌کند. ویتامین K موجود در آب هویج برای فرآیند تولید پروتئین در بدن لازم است. این عمل باعث چسبندگی کلسیم می‌شود و سرعت جوش خوردن استخوان‌های شکسته را افزایش می‌دهد.نوشیدن آب هویج، جگر را از مواد سمی پاکسازی می‌کند و این شاید مهمترین خاصیت آب هویج باشد.مواد موجود در آب هویج از آلزایمر جلوگیری می‌کند و باعث کاهش استرس می‌شود.

کنترل اشتها

تحقیقات نشان می‌دهد که ویتامین ب نقش مهمی در مدیریت استرس و افسردگی ایفا می‌کند. به طور خلاصه مصرف این ویتامین منجر به بهبود خلق و خوی و افزایش احساس خوب خواهد شد. هنگامی که شما به اندازه کافی ویتامین ب دریافت نمی کنید، به احتمال زیاد دچار استرس می‌شوید و در نتیجه میل به مصرف تنقلات و پرخوری در شما تقویت می‌شود. لازم است بدانید ویتامین ب در زرده تخم مرغ، سیب زمینی، آووکادو، گوشت، سبزیجات تیره رنگ و ماهی قزل آلا به وفور وجود دارد.

شیر بنوشید

محققان دریافته‌اند سیگاری‌هایی که یک لیوان شیر قبل از سیگار کشیدن می‌نوشند، طعم خیلی بدی را هنگام سیگار کشیدن در دهان خودشان احساس می‌کنند و این طعم ناخوشایند حتی بعد از اتمام سیگار هم باقی می‌ماند. پس هر بار که هوس سیگار کردید، مقداری شیر بنوشید. حتی می توانید سیگار را به شیر آغشته کنید و بگذارید تا قبل از روشن کردن خشک شود. این کارها خیلی زود شما را از سیگار متنفر می‌کند.

زخم دهان

روغن نارگیل خواص ضد میکروبی دارد و می تواند زخم‌های ناشی از باکتری‌ها را از بین ببرد و یا از گسترش آنها جلوگیری کند. روغن نارگیل یک ضد التهاب طبیعی است و به کاهش قرمزی و درد زخم کمک می کند.

تلویزیون

غذا خوردن جلوی تلویزیون به دلیل عدم توجه به فرآیند جویدن غذا، می‌تواند درد فک و درد معده ایجاد کند. گاهی اوقات هنگام تماشای تلویزیون تبلیغات مواد غذایی می‌بینید. این موضوع نیز منجر به تحریک بیشتر شما برای خوردن غذا می شود. جالب است بدانید اکثر افرادی که جلوی تلویزیون غذا می‌خورند، چاق و بی تحرک هستند.

آسپیرین

قطع ناگهانی و خودسرانه آسپیرین ممکن است باعث خونریزی گوارشی شود و قطع ناگهانی و خودسرانه وارفارین می تواند به خونریزی مغزی، سکته قلبی، ایجاد لخته های داخل عروق و حتی مرگ بیمار بینجامد.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 325402 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟