10 نکته روی خط سلامت

لیمو 
چاقی به‌عنوان تجمع غیر طبیعی یا بیش از حد چربی تعریف می‌شود، که ممکن است به سلامت آسیب وارد کند. چاقی با بیماری قلبی‌وعروقی، دیابت(Diabetes)، اختلالات عضلانی‌اسکلتی و حتی برخی سرطان‌ها (از جمله اندومتر، پستان، تخمدان، پروستات، کبد، کیسه صفرا، کلیه‌ها و روده بزرگ) پیوند خورده است.برای کمک به کاهش وزن و محافظت از خود در برابر چاقی می‌توانید روز خود را با نوشیدن آبلیمو آغاز کنید.

بلوبری و شاه ‌توت 
دیابت یکی از شایع‌ترین بیماری‌ها در جهان است. عدم مدیریت این بیماری می‌تواند مشکل آفرین باشد، چراکه قندخون بالا اندام‌های مختلف بدن انسان، از چشم‌ها تا کلیه‌ها، را تحت تاثیر قرار می دهد. برای زیر کنترل داشتن سطح قندخون می‌توانید مصرف بلوبری و شاه‌توت را مد نظر قرار دهید.

ایستادن پشت میز کار
همواره به خاطر داشته باشید که سبک زندگی کم تحرک با خطر بیشتر ابتلا به دیابت نوع 2 پیوند خورده است. با استفاده از یک میز کار ایستاده شما بهتر از زمانی که در حالت نشسته قرار دارید می توانید به پاکسازی قند از خون کمک کنید.

پاکسازی کبد
سیب حاوی پکتین و دیگر مواد شیمیایی ضروری برای آزادسازی سموم از دستگاه گوارش است. سیب تحمل بار سمی در طول روند پاکسازی را برای کبد آسان‌تر می‌کند.

ویتامین A 
یکی از نقش های مهم ویتامین A در بدن کمک به ساخت گلبول‌های سفید است که این سلولها نقش مهمی در مبارزه با عفونت در اطراف زخم ها را دارد. همچنین این ویتامین نقش مهمی در سلامت پوست بدن دارد. این ویتامین نقش آنتی اکسیدانی نیز دارد و رادیکالهای آزاد که عامل مهمی برای آسیب به سلولها هستند را خنثی می کند.

آنتی بیوتیک‌ها 
با استفاده بیش از حد از آنتی بیوتیک‌ها به خصوص آنتی بیوتیک‌هایی ‏که بر روی طیف زیادی از باکتری‌ها اثر دارند، باکتری‌های مفید از ‏بین می‌روند و جذب ویتامین‌ها مختل می‌شود.‏ 

پیاز 
تحقیقات نشان می‌دهد که پیاز می‌تواند در برطرف کردن درد ناشی از سنگ کلیه مفید باشد. گفته می‌شود که خوردن مرتب آب پیاز باعث دفع سنگ کلیه در ظرف ۲۴ ساعت می‌شود.

آرتروز
ورزش‌های کششی باعث می شود که مفاصل سختی خود را از دست بدهند. ضمناً با انجام ورزش Sport های کششی توانایی فرد برای حرکت دادن مفاصل بیشتر می‌شود. این ورزش ها باید هر روز انجام شوند. 

بیماری کلیوی
احتمال وزوز گوش میان بیماران CKD مبتلا به نارسایی قلبی و دیابت ملیتوس به ترتیب ۱۰ و ۳٫۷ برابر دیگران است. بیماران دیالیزی ۴٫۶ برابر و بیماران CKD که به دیالیز نیاز ندارند ۲٫۵ برابر بیش از دیگران به وزوز گوش دچار می شوند. آمار بدست آمده نشان می دهد، مشکلات عملکرد کلیه ارتباط مستقیمی با وزوز گوش دارد.

روغن نعنا 
نعنا روغن خنک کننده فوق العاده‌ای دارد که می تواند به شما کمک کند تا بر گرمای یک روز گرم یا تب غلبه کنید. فقط چند قطره از آن را به یک روغن حامل اضافه کنید و به پشت گردن و قفسه سینه بمالید. همچنین بوی نعنا می تواند تهوع را از بین ببرد و یک انتخاب عالی برای حالت تهوع صبحگاهی است. این روغن هنگامی که با چند قطره روغن اسطوخودوس ترکیب شده و روی پیشانی مالیده شود، می‌تواند شدت سردرد و میگرن را کاهش دهد.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 313479 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟