نسخه مادر بزرگ ها  برای درمان سرفه‌های مزمن

در اکثر اوقات همه ما سرفه‌های معمولی را در طول روز تجربه می‌کنیم که ممکن است ناشی از گرد خاک، خستگی و یا درد در ناحیه قفسه سینه باشد. اما بیشتر شکایت‌ها از سرفه‌های مزمنی است که در هنگام خواب به سراغ ما می‌آید. نه تنها ما را اذیت می‌کند، بلکه تمام کسانی که با ما زیر یک سقف زندگی می‌کنند را نیز کلافه می‌کند ۱۰ روش طبیعی و خانگی برای درمان سرفه‌های مزمن آشنا می‌کنیم .
 شربت خانگی، شربت عسل 
شواهد علمی نشان می‌دهد، عسل در درمان سرفه و گلودرد موثر است می‌توانید عسل را به تنهایی مصرف کنید و یا برای اینکه مزایای درمانی آن را بیشتر کنید، عسل را با روغن نارگیل و آب لیمو مخلوط کنید.
 چای آویشن

در آلمان چای آویشن یک درمان تایید شده برای سرفه ، عفونت تنفسی فوقانی، برونشیت و سرفه است. برگ‌های کوچک گیاه آویشن دارای ترکیبات آرام بخشی است که می‌تواند سرفه راکاهش دهد این ترکیبات همچنین باعث استراحت عضلات شکمی می‌شود و  التهابات  را کاهش دهند.  دو قاشق چای خوری برگ‌های آویشن خرد و له شده را درون یک فنجان آب جوش در مدت زمان ۱۰ دقیقه قرار دهید تا دم بکشد.
 دوش با آب داغ 

بخار آب  بدترین دشمن سرفه بوده و بخار آب راه‌های هوایی  را آرام می کند و در داخل گلو و ریه ریفلاکس را از بین می‌برد. البته این مورد برای افرادی که از بیماری آسم و آلرژی تنفسی رنج می‌برند،  توصیه نمی‌شود.
 فلفل سیاه و چای عسل
برای درمان یک سرفه خلطی  فلفل سیاه و عسل را امتحان کنید. زیرا فلفل گردش خون و مخاط را تحریک می‌کند و عسل نیز یک درمان کننده طبیعی سرفه به حساب می‌آید. شما یک قاشق چای‌خوری فلفل تازه و دو قاشق غذاخوری عسل را با هم مخلوط کنید. سپس آنها را درون یک لیوان آب جوش بریزید، برای مدت ۱۵ دقیقه صبر کنید تا این مواد خوب دم بکشند.
 نوشیدن فراوان مایعات
نوشیدن انواع مایعات و چای‌ها سرفه‌ها را کاهش می دهد. مایعات  مخاط گلو را شستشو داده و غشاها را مرطوب نگه می دارند.
 قطره  درمان سرفه
داروی قطره سرفه Menthol باعث خارش پشت گلو می‌شود که  رفلکس سرفه را درمان می کند.
خوردن لیمو 
پاشیدن نمک و فلفل روی لیموی بریده شده و مکیدن آن  چاره ساز است اضافه کردن مقداری عسل در این ترکیب مزایای درمانی آن را بیشتر می کند.
 چای های تجاری ترکیبی
 گل رز، گل یاسمن، برگ نعناع و سایر گیاهان دارویی است. شما با تهیه و دم کردن این چای‌ها هم از فواید بی‌شمار آنها بهره ببرید و هم سرفه‌های خود را کاهش دهید.
 شیرین بیان
 ریشه شیرین بیان با توجه به عطر و طعمی که دارد، در برخی از آب نبات‌ها موجود است. این گونه آب نبات‌ها برای درمان سرفه‌های طولانی مدت استفاده می‌شوند. مصرف شیرینی‌ها و آب نبات‌های ساخته شده از ریشه شیرین بیان می‌تواند باعث شود تا سرفه‌ کاهش یابد. ریشه‌های شیرین بیان و موادی که با آن درست می‌شود،  التهاب گلو را کاهش داده و همچنین میزان تحریک شدگی گلو را نیز کم می کند. ۳۰ گرم از ریشه شیرین بیان را درون آب جوش بریزید و پس از گذشت ۲۴ ساعت وقتی عصاره ریشه شیرین بیان به اندازه کافی از آن جدا شد، محلول را به اندازه نیاز میل کنید.
 زنجبیل

زنجبیل را برای درمان علائم سرماخوردگی و آنفلوآنزا به علت قابلیت آنتی هیستامین و ضد انعقاد آن تجویز می‌کنند. چای زنجبیل را با اضافه کردن ۱۲برش زنجبیل تازه در یک ظرف و اضافه کردن سه فنجان آب به آن تهیه کنید. این چای به مدت ۲۰ دقیقه باید بجوشد. پس از آن ظرف حاوی زنجبیل را از روی گاز بردارید تا خنک شود. شما می‌توانید به این مخلوط ۱ قاشق غذاخوری عسل و مقداری آبلیموی طبیعی اضافه کنید. اگر محلولتان بیش از حد تند شد، به آن آب اضافه کنید. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 310580 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟