رابطه کربوهیدرات و کاهش وزن

چربی‌ سوزی در بدن به میزان زیادی اکسیژن نیاز دارد؛ سوختن چربی‌ دو برابر کربوهیدرات در بدن زمان می‌برد. به همین دلیل مهم است که برای سوزاندن چربی‌ در بدن به مدت طولانی‌ مدت ورزش Sport کرد و اکسیژن بیشتری را که چربی برای سوختن در بدن نیاز دارد به آن رساند. بدن شما کربوهیدرات را در شکل ماده‌ای به نام گلیکوژن ذخیره می‌کند که بیشتر در ماهیچه و کبد ذخیره می‌شود. این مواد مهمترین فرم ذخیره انرژی هستند. هر چه میزان ذخیره گلیکوژن در عضلات بیشتر باشد در نتیجه آن برای مدت طولانی‌تری انرژی در ماهیچه ها برای مصرف ذخیره می‌شود.
به طور کلی‌ در رژیم غذایی برای یک ورزشکار تعادل مواد مغذی اصلی شامل ۵۵ تا ۶۵ درصد از کربوهیدرات، ۱۰ تا ۱۵ درصد از پروتئین و ۲۵ تا ۳۰ درصد از چربی‌ توصیه شده است.
بهتر، سریعتر و بیشتر
کربوهیدرات سوخت عضلات شما است. کربوهیدرات مواد مغذی بسیار مهم برای دویدن هستند و عملکرد دویدن را بهبود میدهند؛ نه تنها قبل از ورزش کردن بلکه حتی بعد از دویدن مصرف کربوهیدرات مهم است. اگر ذخیره گلیکوژن در بدن شما بالا باشد این امر باعث می‌شود تا فرایند ریکاوری در بدن سریعتر باشد. کربوهیدرات کافی‌ در عضلات باعث بهبود سیستم ایمنی در بدن و ورزش کردن بیشتر می‌شود. هر چه بیشتر و طولانی مدت تمرین کنید به ذخیره کربوهیدرات بیشتر دسترسی‌ خواهید داشت.
بهترین وعده غذایی بعد از دویدن
بعد از دویدن، حتما باید یک وعده غذایی حاوی کربوهیدرات، پروتئین و چربی‌ مصرف کنید. برای اینکه دقیقتر باشیم وعده غذایی شما باید حاوی میزان کربوهیدرات ۴ برابر پروتئین باشد. کربوهیدرات بالا برای حفظ سلامت بدن مهم است. از بهترین وعده‌های غذایی بعد از ورزش می‌توان به لوبیا، ماهی‌، سبزیجات و سیب‌زمینی اشاره کرد.
رابطه کربوهیدرات و کاهش وزن
اگر هدف شما از دویدن عضله سازی نیست و می‌خواهید در ابتدا وزن کم کنید، بهتر است تا کربوهیدرات دریافتی را محدود کنید، این محدودیت را به ویژه در مورد کربوهیدرات ساده انجام دهید. نوع پیچیده کربوهیدرات برای داشتن رژیم غذایی متعادل بسیار مهم است. به این منظور مصرف قند ساده، شیرینی و نوشیدنیهای قندی را محدود کنید و به جای این بیشتر از کربوهیدرات پیچیده مصرف کنید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 303408 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟