تست ژنتیک به کاهش وزن کمک می‌کند؟

شاید انتخاب بین تعداد بسیار زیاد این رژیم‌های غذایی به همین دلیل بسیار سخت است؛ در نتیجه  زمان زیادی از فرد برای انجام آزمون و خطا در امتحان کردن بهترین رژیم غذایی گرفته  و گاهی سبب نا امیدی در نتیجه گیری می شود.  آیا راهی‌ برای اصلاح این امر وجود دارد؟ اخیرا بعضی‌ از شرکتها سیستم جدید ارائه داده‌اند: به نام رژیم بر پایه ژنتیک فرد.

چگونه رژیم ژنتیکی انجام می‌شود؟
این سرویس هنوز بسیار گران قیمت و در مرحله آزمایش است. رژیم ژنتیکی به این روش عمل می‌کند که فرد با ثبت نام در سیستم یک نمونه از ‌DNA خود از بزاق دهان را به شرکت مذکور ارسال می‌کند و این کار در حدود ۶ هفته زمان می‌برد؛ در این مدت از شما خواسته می‌شود که رژیم غذایی و میزان فعالیت ورزشی خود را رکورد کنید. زمانی‌ که نتیجه آزمایشات آماده شد به شما نشان داده می شود که آیا نوع رژیم و فعالیت بدنی شما با شرایط ژنتیکی‌ شما سازگاری دارد؟ در حال حاضر نتیجه‌ها قابل مقایسه با ۱۶ نوع مختلف از رژیم غذایی و فعالیت بدنی هستند. به عنوان مثال نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف ۲۲ گرم چربی‌ اشباع در روز در ۲۲ درصد از افراد جامعه بیشتر باعث افزایش وزن می‌شود؛ تست ژنتیک نشان خواهد داد که آیا شما از این ۲۲ درصد هستید یا نه. پس اگر نتیجه مثبت باشد این یک علامت هشدار است که باید میزان مصرفی چربی‌ اشباع را کاهش دهید.
آیا این روش جدید می‌تواند به کاهش وزن کمک کند؟
قطعا نتیجه آزمایشات به تنهایی آثاری در کاهش وزن ندارد، در حقیقت این یک گزارش کامل است که به فرد راهنمای میده چگونه فعالیت بدنی و رژیم غذایی خود را در جهت کاهش وزن بهینه سازی کند. همینطور این آزمایشات می‌تواند انگیزه زیاد در فرد ایجاد کند چرا که می‌تواند مشکلات عادات غلط را به فرد به وضوح بیان کند. به هر حال این یک تکنولوژی جدید و در حل پیشرفت است و تا تکمیل مطالعات و انجام تحقیقات بیشتر باید منتظر بودبرای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 296486 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟