با منابع غنی و مهم آنتی اکسیدان ها آشنا شوید +عکس

اگر چه سیستم‌های آنزیمی متعددی برای خنثی کردن رادیکال‌های آزاد در بدن وجود دارد، اما آنتی اکسیدان‌های اصلی ویتامین ای و ویتامین ث و بتاکاروتن هستند. سلنیم نیز به عنوان یک ماده معدنی نقش آنتی اکسیدانی مهمی دارد. بدن قادر به تولید این ویتامین‌ها و ماده معدنی نیست، بنابراین بایستی از طریق غذا آن‌ها را دریافت کرد. اکسیدکننده‌ها به اشکال مختلفی وجود دارند که معروف‌ترین و خطرناک‌ترین آن‌ها رادیکال‌های آزاد هستند که آنتی‌اکسیدان‌ها نقش از بین بردن آن‌ها را در بدن بازی می‌کنند.

منابع مهم آنتی‌اکسیدان
1. لیمو شیرین: لیمو شیرین متعلق به خانواده مرکبات است. این میوه زردرنگ، حاوی ویتامین C است که یک منبع قدرتمند از آنتی اکسیدان‌ها است. 
2. توت فرنگی: این میوه زیبا و خوشمزه هم یک منبع بزرگ از ویتامین C است که با مصرف آن می‌توانید میزان بسیار قابل توجهی از نیاز بدن به این ویتامین را تامین کنید.
3. آجیل: آجیل منبع غنی ویتامین E است که به نوبه خود یک منبع بزرگ برای تامین آنتی‌اکسیدان بدن شما محسوب می‌شود. بر خلاف ویتامین C، ویتامین E می تواند در بدن همراه با چربی در کبد ذخیره شود. افرادی که آجیل مصرف می‌کنند، حدود دو سال بیش از کسانی که در رژیم غذایی روزانه خود آجیل استفاده نمی‌کنند، زندگی می‌کنند.

e71eb993-f943-40dd-913d-156401807355ykhkdgmn

4. کلم بروکلی: این سبزی پرخاصیت و سبزرنگ، علاوه بر اینکه سرشار از ویتامین C است، در ساختار خود دارای سلنیوم هم می‌باشد که برای دفع رادیکال‌های آزاد در بدن بسیار مفید است.
5. تخم‌مرغ: این ماده از رایج‌ترین مواد خوراکی در جهان است که با داشتن مقدار زیادی ویتامین E، برای جلوگیری از انجام اکسیداسیون در بدن موثر است.
6. ماهی: این غذای دریایی باارزش هم دارای مقدار زیادی سلنیوم است که می‌توانید علاوه بر دریافت آنتی‌اکسیدان‌های مفید از آن، اسیدهای چرب اشباع نشده که برای سلامتی بسیار ضروری هستند را هم دریافت کنید.
340704c1-1bea-4947-993b-3861e2b23ea6tnhrthbrt

7. برنج قهوه‌ای: این ماده غذایی بر خلاف طعمش، خواص بی‌نظیری دارد و برای سلامتی مفید می‌باشد. برنج قهوه‌ای کم‌کالری، بدون گلوتن و سرشار از پلی‌فنول است که برای مبارزه با اکسیداسیون در بدن مفید است.
8. ذغال اخته: این ماده هم با داشتن فلاونوئیدهای فراوان در ترکیب خود، برای فعال سازی آنتی‌اکسیدان‌ها در بدن، بسیار مفید است. (با دمنوش ذغال‌اخته لاغر شوید!)
9. موز رسیده: اکثر ما وقتی یک موز بسیار رسیده و کمی له شده است، آن را دور می‌اندازیم، غافل از اینکه این میوه در این حالت، دارای خواصی است که برای کنترل فرایندهای اکسیداسیون در بدن مفید است.

158b355f-d415-4af1-ac8c-e63b87b7af49gfhch

10. چای سیاه: شروع زندگی در اول صبح با یک فنجان چای سیاه، کار بسیار هوشمندانه‌ای است که شما را از خواص آنتی‌اکسیدانی چای سیاه بهره‌مند می‌کند.
11. جو دوسر: این ماده دارای آنتی‌اکسیدان‌های فراوان است و علاوه بر آن باعث کاهش کلسترول در بدن می‌شود.
12. قهوه: این ماده را هم اگر از نوع طبیعی و ارگانیک انتخاب کنید و به آن شکر نیافزایید، برای مبارزه با رادیکال‌های آزاد بسیار سودمند است. (8 کاری که قبل از ساعت 8 صبح باید انجام دهید)
13. هندوانه: هندوانه دارای گلوتاتین است که برای محافظت از سلول‌های بدن در برابر سموم بسیار مفید می‌شود. همچنین، این میوه شیرین و قرمز رنگ دارای ویتامین C است که یک آنتی‌اکسیدان قدرتمند به حساب می‌آید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

منبع:زیبامون

کدخبر: 261845 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟