زنان معتاد و بی خانمان گرفتار دام های سیاه

به گزارش رکنا به نقل از اعتماد آنلاین، یک روانشناس مطرخ در خصوص اعتیاد و کارتن‌خوابی زنان گفت: شرایط اقتصادی باعث شده تا زنان مصرف کننده مواد مخدر هم به جمع بی‌خانمان‌ها اضافه شوند. البته همه زنان بی‌خانمان معتاد نیستند. من زنانی را می‌شناسم که در خیابان زندگی می‌کنند اما معتاد نیستند حالا یا کسی را ندارند یا بهزیستی آن‌ها را پذیرش نمی‌کند یا اگر هم پذیرش می‌کند شرایط به قدری بد است که ترجیح می‌دهند آنجا نمانند.

وی افزود: در بین زنان بی‌خانمانی که به کمپ مراجعه می‌کنند، به قدری تعداد کسانی که به آن‌ها تعرض جنسی شده زیاد است که می‌توانم بگویم تقریبا بیش از ۵۰ درصد از این زنان قربانی تجاوز جنسی بوده‌اند؛ حتی برخی از این زنان، از طرف محارم خود مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند. برخی از مراجعان دارای فرزند هستند که کودک پس از بستری شدن مادر، به بهزیستی یا به خانواده فرد تحویل داده می‌شوند. 

هماوندی اظهار کرد: تفاوتی که بین زنان و مردان معتاد وجود دارد، این است که زنان کمتر به کارتن خوابی و کف خیابان می‌افتند و بیشتر در خانه‌های تیمی جابه جا می‌شوند و برخی از آن‌ها تن فروشی می‌کنند و شرایطشان نسبت به مردان کارتن خواب از نظر داشتن جایی برای خواب است اما چون رعایت بهداشت در آن‌ها ضعیف است، بیشتر مستعد ابتلا به بیماری هستند و تجربه روابط جنسی متعدد آن‌ها را آسیب‌پذیر می‌کند.

مددکار شرح داد: جامعه‌ای که زیرساخت‌های مناسبی وجود نداشته باشد فرو می‌ریزد. زیرساخت‌های جامعه ما اصلا خوب نیست، وقتی ما تفریحی در جامعه نداشته باشیم، به سوی تفریح‌های زیر زمینی کشیده می‌شویم که بیشتر خلاف‌ها در تفریحات زیرزمینی است و خانمی که پول ندارد و حاضر هم نیست که کار کند به سوی خلاف‌های متعددی کشیده می‌شود.

 

کدخبر: 922101 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟