بازداشت ۱۱۵ شکارچی متجاوز در خراسان‌رضوی

به گزارش رکنا؛ ابوالفضل شعبانی گفت: متاسفانه این شکارچیان در سرما به شکار وحوشی از جمله قوچ، میش و پرندگان اقدام می‌کردند که در حین ارتکاب جرم با هوشیاری محیط بانان محافظ محیط زیست استان شناسایی و برای آنان ۲۶ پرونده تشکیل و به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی افزود: از این متخلفان ۲ لاشه قوچ، ۹۰ قطعه لاشه پرندگانی مانند کبوتر، باقرقره، کبک، چکاوک، ۲۸ قبضه سلاح شکاری که پنج تفنگ بادی و بقیه ساچمه ای بود، کشف و برای درج در پرونده ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: در طول یک هفته اخیر و وضعیت جوی و سرمای شدید، همه محیط بانان استان به حالت آماده باش درآمدند و به صورت شبانه روزی اقدام به حفاظت و صیانت از گونه های حیات وحش کردند.

شعبانی با اشاره به اینکه شکارچیان در شرایط فعلی اغلب به صورت گروهی اقدام به شکار می کنند، بیان کرد: در مجموع ۲۶ گروه شکارچی غیرمجاز در این مدت در مناطق تحت حفاظت شناسایی شده‌اند.

وی با هشدار به شکارچیان غیرمجاز و تاکید بر برخورد قانونی با آنها، از مردم و طبیعت دوستان خواست درصورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه، مراتب را به شماره همراه ۰۹۱۵۹۰۵۵۹۷۰ اطلاع‌رسانی کنند.

 

کدخبر: 862319 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟