گرسنگی در شب چه چاره ای دارد؟

به گزارش رکنا، سردی معده باعث گرسنگی می شود و از آنجایی که طبع شب و طبع خواب هر دو سرد است افرادی که معده سردی دارند شب ها مخصوصا قبل از خواب احساس گرسنگی بیشتری دارند. حالا برای اینکه معده ما گرم شود باید غذاهایی با طبع گرم بخوریم؛ بدین شکل اشتهای کاذب مان هم از بین می رود.

یک رژیم غذایی متعادل می‌تواند سلامت کلی و سطح انرژی شما را بهبود ببخشد و همچنین شما را در طول شب سیر نگه دارد. برای داشتن رژیم غذایی سالم، میوه‌ها و سبزیجات بیشتری بخورید. شکر، نمک و کافئین کمتری مصرف کنید.

سعی کنید قبل از خواب وعده غذایی زیاد نداشته باشید. اگر مدتی از شام گذشته است، خوردن یک‌میان وعده کوچک ایده خوبی است، اما باید از مصرف بیش از حد شکر و نشاسته اجتناب کنید. هدف این است که سطح قند خون خود را تا حد امکان ثابت نگه دارید.

گزینه‌های خوب برای میان‌وعده آخر شب:

    غلات کامل با شیر کم‌چرب

    ماست یونانی ساده با میوه

    یک مشت آجیل

    هوموس

    کره بادام‌زمینی طبیعی

    سیب با کره بادام‌زمینی

    یک نوشیدنی پروتئینی کم‌قند

    تخم‌مرغ آب‌پز سفت

اگر متوجه می‌شوید که همیشه قبل از خواب گرسنه هستید، زمان شام خود را یک یا دو ساعت بیشتر کنید.

اگر اضافه‌وزن دارید، یا چاق هستید، کاهش وزن کنترل قند خون را بهبود می‌بخشد و اشتهای شما را تنظیم می‌کند.

کی باید به پزشک مراجعه کنیم؟

اگر تغییرات سبک زندگی تاثیری نداشت، یا علائم دیگری دارید به پزشک مراجعه کنید. اگر پزشک بیماری زمینه‌ای مثل دیابت را تشخیص دهد، یک برنامه درمانی برایتان تنظیم می‌کند.

اگر فکر می‌کنید گرسنگی شما به دلیل مصرف دارو است، مصرف آن را بدون مشورت با پزشک قطع نکنید. پزشک ممکن است داروی دیگری را توصیه کند یا دوز دارو را کاهش دهد.

کدخبر: 931201 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟