چطور قهوه موجب کاهش وزن می شود؟

قهوه محبوب‌ترین نوشیدنی صبحگاهی است که در سراسر جهان مصرف می‌شود. در واقع، جمعیت جهانی بیش از ۱۶۰ میلیون کیسه قهوه در یک سال مصرف می‌کنند.

به گزارش رکنا ، قهوه نوشیدنی تقویت‌کننده انرژی است و دارای فواید بی‌شماری برای سلامتی است. مقدار کم کالری و کافئین موجود در این نوشیدنی می‌تواند به کاهش وزن کمک کند.

با این‌ حال، مهم است که مراقب باشید چه چیزی و چه مقدار می‌نوشید. با به حداقل رساندن قندهای اضافه شده و محتوای چربی در نوشیدنی، نوشیدنی‌های قهوه را که کالری کمی دارند مصرف کنید. اطمینان حاصل کنید که بیش از ۴۰۰ میلی‌گرم کافئین در روز ندارید – و از مصرف آن چندین ساعت قبل از خواب خودداری کنید.

نقش قهوه در سلامتی و زیبایی اندام

قهوه، در صورت مصرف متوسط ​​و بدون شیرین‌کننده‌های زیاد، می‌تواند به کاهش وزن کمک کند و برای سلامتی بسیار مفید باشد.

قهوه حاوی مواد مغذی مانند نیاسین، پتاسیم، منیزیم و آنتی اکسیدان‌ها است – که می‌تواند سلامت هضم را بهبود بخشد، از عملکرد عضلات پشتیبانی کند و منجر به‌سلامت قلب شود. همچنین حاوی کافئین است که متابولیسم را تقویت می‌کند، انرژی را بهبود می‌بخشد و می‌تواند باعث کاهش وزن شود.

قهوه سیاه نوشیدنی کم کالری است. کاهش وزن با کمبود کالری همراه است، این زمانی است که کالری کمتری از میزان سوزاندن مصرف می‌کنید. یک روش محبوب برای دستیابی به کمبود کالری، مصرف کالری کمتر از کالری دریافتی معمول است.

قهوه سیاه نوشیدنی ایدئال برای نوشیدن برای کاهش وزن است زیرا حاوی کمتر از ۵ کالری در هر فنجان است.

درحالی‌که قهوه سیاه کم کالری است، اما وقتی شیرها و قندهای مختلف به آن اضافه می‌شوند، می‌تواند به‌سرعت کالری، قند و چربی زیادی پیدا کند.

افزایش متابولیسم با قهوه خوردن

کافئین باعث افزایش متابولیسم می‌شود. متابولیسم فرآیندی است که در آن بدن مواد مغذی را تجزیه کرده و از کالری مواد غذایی در طول روز استفاده می‌کند. کافئین، ماده محرک موجود در قهوه، یکی از معدود موادی است که ممکن است میزان متابولیسم پایه (BMR) را افزایش دهد، همچنین به‌عنوان سرعت سوزاندن کالری هنگام استراحت شناخته می‌شود.

یک مطالعه کوچک در سال ۲۰۱۸ نشان داد که شرکت کنندگانی که در طی دو ماه مقادیر مختلف قهوه نوشیده‌اند، متابولیت های بیشتری دارند که محصول متابولیسم است. متابولیسم بالاتر یا سریع‌تر به شما امکان می‌دهد کالری بیشتری را در حالت استراحت یا در حین فعالیت بدنی بسوزانید که ممکن است منجر به کاهش وزن شود.

چهار فنجان قهوه در روز مزایای احساس بیداری بیشتر و متابولیسم چربی‌سوزی بهتر را فراهم می‌کند. نوشیدن یک فنجان هر دو ساعت یکبار منطقی است که اثرات ماندگار را در هر بازه زمانی به شخص منتقل کند.

با این‌ حال، اگر قهوه غلیظ دوست دارید، براین‌اساس فنجان کمتری بنوشید تا بیش از ۴۰۰ میلی‌گرم کافئین در روز دریافت نکنید.

قهوه سیاه برای کاهش وزن بهترین است، زیرا حاوی قند یا چربی اضافه نشده است که می‌تواند در افزایش وزن نقش داشته باشد.

اگر تازه می‌خواهید قهوه سیاه بنوشید، کاهش پمپ‌های شیرین‌کننده تا زمانی که به طعم تلخ عادت نکنید مفید خواهد بود. اگر معده حساس دارید، بهتر است در کنار قهوه خود غذا بخورید زیرا این نوشیدنی اسیدی ممکن است باعث پریشانی معده شود. فشار زیاد بر روی سیستم هضم می‌تواند باعث افزایش وزن شود.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 656628 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟