چه کنیم که از ورزش نتیجه بهتر بگیریم؟

باید هنگامی که حرکات ورزشی را انجام می دهید انرژی فکری و انرژی ماهیچه ای بیشتری را صرف کنید .

به گزارش رکنا ، بعضی از افراد زمانی که در حال ورزش کردن هستند به انواع و اقسام مسائل فکر می کنند به عنوان مثال به لیستی که باید بعداز تمام شدن کلاس ورزش تهیه کنند و یا به مشاجره و گفتگویی که با همسرخود داشته اند به احتمالزیاد برایتان پیش آمده است که بعد از انجام دادن حرکات ورزشی به هیچ وجه احساس شادابی و نشاط نمی کنید شاید دلیل همین باشد .

هنگام ورزش کردن سعی کنید فکرتان را آزاد کنید و اجازه دهید بدنتان بدور از هر گونه افکار منفی به پیش رود . متخصصین در این رابطه می گویند : اگر مردم در طول ورزش هر چه بیشتر به بدنشان فکر کنند و تمرکز کنند حدود 60% نتیجه بهتر و مؤثر تری خواهند گرفت . زیرا هنگامی که شما به روی جسم و بدن خود تمرکز می کنید ماهیچه ها یتان بیشتر و عمیق تر منقبض می شوند و همچنین با شدت بیشتری در حالت کشش قرار می گیرند و در نتیجه شما بسیار سختر از قبل خود را به جلو یا عقب و یا طرفین می کشانید .

اما تمرکزداشتن در طول انجام حرکات ورزشی بسیاری از سودهای ثابت شده که در هنگام ورزش کردن به انسان می رسد مانند کاهش استرس و افسردگی ، افزایش کاریی فکری و ذهنی و همچنین انرژی عمومی بدن را نیز افزایش می دهد .

البته گفتن این کار از انجام دادن آن بسیار آسان تر است . اما راهکارهای خاصی وجود دارد که شما می توانید برای افزایش دادن تمرکز خود از آنها استفاده کنید .

به عنوان مثال هنگامی که عضله دو سر بازو را می چرخانید دستها را تا آنجا که می توانید بکشانید تا کاملاً فشار را احساس کنید. هنگامی که فشار را در اندام خود احساس می کنید ناخودگاه فکرتان به سمت آن معطوف می شود . روش دیگری که وجود دارد این است که کاملاً به نفس کشیدن خود توجه کنید زیرا تنفس راه ارتباطی بین فکر و جسم است . تنها کافی است به دم و بازدم خود دقیق شوید آن را منطبق و هماهنگ با حرکات ورزشی خود انجام دهید .

اگر برایتان امکان دارد به جایی بروید که سر سبز باشد و همچنین دارای درخت و هوای تازه شروع کنید به آرامی قدم زدن سپس تمام توجهتان را به تنفس خود معطوف کنید و به دم و بازدم خود کاملاً توجه کنید .

هوا را از طریق بینی به داخل بکشید تا کاملاًشکمتان پر شود سپس به آرامی هوا را از طریق دهان خارج کنید تصور کنید که نفس شما در حال چرخاندن یک فرفره است و تا جایی هوا را از شکم خالی کنید تا احساس کنید که شکمتان کاملاً خالی شده است ، حدود 10 تا 15 دقیقه با همین روش به قدم زدن ادامه دهید و سپس به تدریج سرعت قدم زدن خود را افزایش دهید تا جایی که احساس کنید درجه حرارت بدنتان افزایش پیدا کرده است .

2 حرکت ورزشی

حرکت شماره 1 :

روی پاهایتان بایستید و سپس آنها را از یکدیگر باز کنید تا جایی که به زانوهایتان هیچ گونه فشاری وارد نشود عمل دم و بازدم را انجام دهید . و سپس بدن خود را به سمت راست پرتاپ کنید (به حالت جهشی) به طریقی که کف پای سمت چپتان از زمین بلند شود و پشت دست راست خود را در پشت خود بچسبانید دست چپتان را در حالت مشت زیر شانه راست قرار داده سپس مجدداً عمل دم و بازدم را انجام دهید و بدن را به سمت چپ بر گردانید و همان حرکات دست و پا را انجام دهید و دست چپ به پشت می رود و دست راست زیر شانه سمت چپ ) به این حرکات ادامه دهید بعد از پایان 2 دقیقه بدن را به حالت مستقیم برگردانید .

حرکت شماره 2 :

پای راستتان را جلوتر از بدن قرار دهید و کمی فاصله خود را به زمین نزدیکتر کنید . سینه خود را صاف نگه دارید. دستهای خود را در طرفین به سمت بالا نگه دارید و تمام وزن خود را روی پای راست بیاندازید و سپس عمل بازدم را انجام دهید و هر دو زانو را خم کنید و 2 نفس عقیق بکشید بدون اینکه پای چپ را به جلو ببرید.

زانوی خمیده پای راست را صاف کنید و تا جایی به سمت بالا حرکت کنید که پای سمت چپ از زمین جدا نشود و دستها را به سمت جلو در راستای پای سمت چپ و بدن قرار دهید، به اندازه 2 تنفس در این حالت باقی بمانید و سپس به حالت اول بر گردید. در طی انجام این حرکات تصور کنید که انرژی زیادی در اطراف شما وجود دارد و شما را احاطه کرده است و در حال داخل شدن به بدن شما می باشد و باعث تجدید قوا و نیروی شما می شود.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

مترجم : مهسا مقدمی

 

کدخبر: 650305 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟