لاغری فوری را با خوراکی های چربی سوز تجربه کنید

برای کاهش وزن، علاوه بر داشتن فعالیت بدنی، باید یک رژیم غذایی سالم و کم کالری داشت.

کاهش وزن سالم، با ورزش و یک رژیم غذایی سلامت، ممکن است در نظر برخی افراد چالش بزرگی باشد. اما تنها یک رژیم غذایی سالم نیست که در کاهش وزن مفید است، بلکه مقدار و کیفیت غذا بر سلامت کلی بدن و کاهش وزن تاثیر زیدی دارد. بنابراین در این مطلب قصد داریم شما را با بهترین خوراکی های دنیا برای لاغری و کاهش وزن آشنا کنیم.

اسفناج : برگ های سبز اسفناج، یک خوراکی بسیار مغذی و موثر در کاهش وزن است. این سبزی محبوب و شیرین، کلروفیل بالایی دارد، سم زداست و با کاهش میزان عناصر فلزی خون شما باعث اکسیژن رسانی بهتر می شود.

دارچین : داشتن حتی کمی اضافه وزن، کلسترول بد خون را افزایش می دهد و این ادویه بسیار خوش طعم و بو، برای کاهش کلسترول مضر و افزایش کلسترول مفید بدن ، فوق العاده است. از طرفی دیگر، افزایش قند خون می تواند منجر به چاقی شود و دارچین می تواند با تنظیم قند خون در کنترل چاقی مفید باشد.

روغن نارگیل :‌ روغن گیاهی نارگیل،‌حاوی یک ترکیب شگفت انگیز به نام لوریک اسید است که در بدن به عنوان یک ضد باکتری قوی عمل می کند. این روغن از نوع چربی اشباع شده است و با افزایش سوخت و ساز بدن، می تواند در کاهش وزن بسیار مفید باشد.

هندوانه : با مصرف آب بیشتر، فعالیت همه سیستم های بدن از جمله متابولیسم، به حداکثر ظرفیت خود می رسند و این میوه خوشمزه و کم کالری، حاوی مقدار زیادی آب و آنتی کسیدان است.

انار: انار حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است و علاوه بر کاهش سرعت روند پیری در کاهش وزن بسیار موثر است. این میوه کالری کمی دارد و غنی از مواد مغذی و حیاتی از جمله فیبرو ویتامین C است.

شکلات تلخ : اگر به شکلات علاقه دارید، دیگر می تونید با خیال راحت آن را در رژیم غذایی خود جای بدهید. شکلات تلخ سرسار از آنتی اکسیدان است و در کاهش بیماری های قلبی و چربی انباشته شده بدن بسیار مفید است. بر خلاف شکلات شیری، شکلات های تلخ بالای 70 درصد، شکر و کالری کمتری دارند.

فلفل قرمز : اگر طرفدار غذاهای تند هستید، این خوراکی به نفع شما کار می کند. ترکیباتی که در فلفل قرمز و تند یافت می شود، در افزایش متابولیسم بدن بسیار موثر است و می تواند سیستم عصبی سمپاتیک شما را فعال کند که باعث کنترل آدرنالین و استرس می شود.

فلفل دلمه ای: این سبزی خوشمزه در رنگ های سبز، زرد، نارنجی و قرمز تونع زیادی در مصرف و نحوه پخت دارد، از حمله آبپز و کبابی. این خوراکی حاوی مقادیر زیادی از ویتامین های E ، B2 ،B، C و A، فیبر، فولات و پتاسیم است. بر اساس مطالعه ای، افرادی که ویتامین C بیشتری مصرف می کنند، شاخص توده بدنی آن ها کاهش می یابد و در نتجیه وزن کمتری دارند.

عدس : عدس منبع غنی برای پروتئین است و کلسترول بدن را کنترل می کند. بر اساس مطالعات انجام شده یک فنجان عدس، حاوی 16 گرم فیبر و 18 گرم پروتئین است و می تواند جایگزین گوشت شود که به راحتی باعث افزایش وزن می شود. اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 456411 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟