ادویه لاغری را بشناسید!

کورکومین موجود در زردچوبه کبد را از فلزات سنگین پاکسازی و به درمان کبد چرب نیز کمک می‌کند.زردچوبه یکی از متداول‌ترین ادویه‌ها در آشپزی است که رایحه‌ای شبیه به فلفل و رنگی طلایی دارد؛ در این مطلب برخی از خواص این ادویه را بیان می‌کنیم.

پاکسازی کبد از فلزات سنگین با زردچوبه

کورکومین موجود در زردچوبه کبد را از فلزات سنگین پاکسازی و به درمان کبد چرب نیز کمک می‌کند.

کاهش وزن با زردچوبه

زردچوبه، سرعت سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد و از این طریق باعث کاهش وزن می‌شود.

کاهش قند خون با زردچوبه

زردچوبه یکی از بهترین درمان‌های طبیعی برای کاهش قند خون است.

تقویت سیستم ایمنی زنان باردار با زردچوبه

کورکومین موجود در زردچوبه اثر آرامش بخشی بر عضله رحم دارد؛ زردچوبه برای تشکیل اندام‌های حیاتی جنین به ویژه ریه‌ها بسیار مفید است؛ این ادویه همچنین سیستم ایمنی بدن را در برابر عفونت‌ها در دوران بارداری تقویت می‌کند؛ زردچوبه برای درمان یبوست زنان باردار مفید است، این ادویه همچنین به کنترل قند خون کمک و از دیابت Diabetes بارداری پیشگیری می‌کند؛ البته باید پیش از مصرف زردچوبه در دوران بارداری با پزشک Doctor خود مشورت کنید.

درمان افسردگی با زردچوبه

طبق مطالعات صورت گرفته، کورکومین موجود در زردچوبه برای درمان افسردگی مفید است؛ کورکومین ترشح سروتونین و دوپامین مغز را تحریک می‌کند.

کاهش فشارخون با زردچوبه

کورکومین موجود در زردچوبه نقش موثری در کاهش فشارخون دارد.

پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی با زردچوبه

کورکومین موجود در زردچوبه به پیشگیری و درمان بیماری‌های قلبی و عروقی کمک شایانی می‌کند؛ این ادویه همچنین خطر سکته قلبی را کاهش می‌دهد.

بهبود انواع سرطان‌ها با زردچوبه

طبق تحقیقات صورت گرفته، کورکومین موجود در زردچوبه برای درمان انواع سرطان‌ها به ویژه سرطان کولون مفید است و متاستاز سلول‌های سرطانی (گسترش سلول‌های سرطانی به بافت‌های دیگر) را کاهش می‌دهد.

درمان پوکی استخوان و آتروز با زردچوبه

کورکومین ضد التهابی قوی است و تاثیر بسزایی در درمان پوکی استخوان و آرتروز دارد.

بهبود علائم سندروم روده تحریک‌پذیر با زردچوبه

کورکومین موجود در زردچوبه برای درمان معده درد، زخم معده، یبوست و سندروم روده تحریک‌پذیر مفید است، این ادویه همچنین به بهبود هضم غذا نیز کمک می‌کند.

کاهش کلسترول و تری‌گلیسیرید خون با زردچوبه

کورکومین موجود در زردچوبه یکی از بهترین دارو‌ها برای کاهش کلسترول و تری گلیسرید خون است.

تقویت حافظه با زردچوبه

در طب سنتی از زردچوبه برای تقویت حافظه و افزایش تمرکز استفاده می‌شود؛ این ادویه یکی از بهترین مواد طبیعی برای درمان آلزایمر و زوال عقل است.

موارد منع مصرف زردچوبه

افرادی که داروی دیابت استفاده می‌کنند باید در مورد مصرف این ادویه با پزشک خود مشورت کنند، زیرا ممکن است زردچوبه در ترکیب با دارو‌های دیابت، قند خون را بیش از حد کاهش دهد و باعث هیپوگلیسمی (افت قند خون) شود؛ زنان باردار و شیرده نیز باید این ادویه را با احتیاط مصرف کنند؛ مبتلایان به سنگ کیسه صفرا یا کلیه نیز باید پیش از استفاده از زردچوبه با پزشک خود مشورت کنند؛ افرادی که از دارو‌های انعقاد خون استفاده می‌کنند و نیز اشخاصی که اسید معده‌شان زیاد است نیز نباید زردچوبه را مصرف کنند.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 445027 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟