جوان ماندن با این 3 ماده غذایی شگفت انگیز

سیب‌زمینی شیرین

این نوع سیب‌زمینی با فیبر و مواد مغذی دیگری بارگذاری شده که همگی به شما کمک می‌کنند چربی‌ها را بسوزانید.مواد مغذی موجود در سیب زمینی شیرین به‌نام کاروتنوئیدها؛ آنتی‌اکسیدان ‌ایی هستند که سطح قند خون و مقاومت به انسولین را پایین می‌آورند. این یعنی شما کمتر در معرض ابتلا به دیابت Diabetes قرار می‌گیرید و در نتیجه سلامت قلبتان را بیشتر تضمین می‌کنید.

بادام

اضافه کردن بادام به رژیم غذایی منجر به کاهش سطوح کلسترول ال دی ال یا کلسترول بد می‌شود و از تشکیل پلاک در عروق و خطر ابتلا به حمله قلبی تا حد بسیار زیادی جلوگیری می‌کند. مطالعات بالینی نشان می‌دهد که مصرف بادام همچنین خطر ابتلا به مقاومت به انسولین و دیابت را نیز کاهش می‌دهد و منجر به بهبود حساسیت به انسولین می‌شود. علاوه بر این، مصرف بادام راهی برای کاهش وزن است. در یک مطالعه نشان داده شد که اضافه کردن ۸۴ گرم یا حدود سه اونس بادام روزانه به رژیم غذایی، منجر به کاهش ۱۴ درصدی دور کمر می‌شود و از چاقی شکمی‌نیز می‌کاهد. بین مصرف بادام و کاهش التهاب بدن نیز رابطه مستقیم وجود دارد.

شکلات تیره

افراد مبتلا به کلسترول تام بالا با خطر افزایش ال دی ال یا لیپوپروتئین با چگالی کم مواجه هستند و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی به‌ویژه آترواسکلروز و حمله قلبی کرونر در آنها بیشتر است. فلاوانول موجود در شکلات تیره منجر به کاهش جذب کلسترول در مسیر دستگاه گوارش و همچنین سنتز کلسترول ال دی ال می‌شود. مصرف این شکلات با افزایش لیپوپروتئین با چگالی بالا یا اچ دی ال نیز در ارتباط است؛ یعنی کلسترولی که منجر به محافظت در برابر بیماری‌های قلبی می‌شود.

 

کدخبر: 380316 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟